پنج‌شنبه 30 حمل 1403 برابر با Thursday, 18 April , 2024
جستجو
Close this search box.
برنامه حمایتی هلال احمر ترکیه برای افغان های داوطلب بازگشت

برنامه حمایتی هلال احمر ترکیه برای افغان های داوطلب بازگشت به کشور

از زمان به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان تا کنون سیل پناهجویان افغان به کشور های همسایه و منطقه ادامه دارد. بیشترین کشورهای مقصد پناهجویان ایران و پاکستان و همچنین ترکیه بوده اند. در رابطه با این منظور ، اداره هلال احمر ترکیه اعلام کرده است که برنامه‌ای را برای حمایت از آن دسته افغان‌های مهاجر در ترکیه فراهم کرده است که مایل‌اند به گونه داوطلبانه به کشور شان بازگردند.

به اساس برنامه این نهاد برای هر افغانی که به خاطر مشکلات اقتصادی وکاریابی به ترکیه رفته‌اند وحاضر شوند دوباره به کشور برگردند، کمک نقدی صورت می گیرد تا به این ترتیب بتوانند برای خود یک کار و بار کوچک در کشور خودشان، راه بیندازند.
فرید احمد ضیا، رئیس اداره هلال احمر ترکیه در کابل گفته است که شماری از افغانهای مهاجر در ترکیه پس از اجرای این برنامه به کابل برگشته اند. اما بسیاری از مهاجران و پناهجویان دیگر می‌گویند به دلائل تهدیدات امنیتی نمی توانند به کشور زادگاه خود برگردند.

از زمان تصرف قدرت از سوی طالبان میلیون‌ها افغان کشورشان را ترک کرده و بیشتر آنها به ایران، پاکستان و ترکیه فرار کرده اند.
روز گذشته ایران اعلام کرد که یک و نیم میلیون پناهجو از افغانستان از سال گذشته به این کشور وارد شده و حالا تعداد مجموعی آن‌‌ها در این ایران به چهار میلیون نفر می‌رسد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1475
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x