پنج‌شنبه 6 ثور 1403 برابر با Thursday, 25 April , 2024
جستجو
Close this search box.
تمدید سیستمی برگه های سرشماری اتباع افغانستانی

برنامه دولت ایران برای اتباع خارجی که در طرح سرشماری شرکت کرده اند

معاون انتظامی وزارت کشور ایران، اعلام کرد: آن دسته از اتباعی که در سرشماری شرکت نکرده اند به کشورشان بازگردانده می شوند. میر احمدی گفت: چگونگی استفاده اتباع و مهاجرین خارجی از امتیازات طرح سرشماری به زودی اعلام خواهد شد.

وی افزود: عده ای از این اتباع واجد شرایط اخذ اقامت هستند و بر طبق شرایط هر کدام به آنها اقامت بلند مدت و یا کوتاه مدت داده می شود. برخی از آتباع که شرایط اخذ اقامت را نداشته باشند ، باید به مرور از ایران اخراج شوند.

میراحمدی اعلام کرده که قرار است سازمان ملی مهاجرت این برنامه را به مرور طرح سرشماری اتباع خارجی فاقد مدرک در سال جاری انجام شد که به موجب آن 2 میلیون و سیصد هزار نفر در این طرح شرکت کردند. ابتدا به شرکت‌­کنندگان در این طرح مجوز اقامت شش ماهه داده شد و بعدا برای سه ماه دیگر نیز اقامت آن‌­ها تمدید گشت.

دولت از همان ابتدای سرشماری برنامه مشخصی برای تعیین تکلیف مهاجران فاقد مدرک نداشت و صرفا به عنوان یک مسکن به دارندگان این مدرک، مجوز اقامت در ایران داده است؛ مجوزی که هیچ گونه حقوق شهروندی برای اتباع خارجی برقرار نمی‌­کند.

اکنون وزارت کشور و سازمان ملی مهاجرت که البته هنوز رسما ایجاد آن به تصویب مجلس نرسیده است، قصد دارند به دسته­‌ای از شرکت­‌کنندگان اقامت­‌های کوتاه مدت و بلند مدت اعطا کنند و بقیه را از کشور طرد کنند. انجام چنین برنامه‌ای تداوم همان سیاست‌­های قبلی اداره اتباع و پلیس در قبال اتباع فاقد مدرک است و بعید است نتایج مثبتی داشته باشد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2849
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x