جمعه 14 ثور 1403 برابر با Friday, 3 May , 2024
جستجو
Close this search box.
بحران یافتن سرپناه در بلژیک برای مهاجران

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ به اعلام دولت بلژیک اسکان مهاجران مرد مجرد به صورت موقتی متوقف شده است. دولت دلیل این اقدام را نبود محل اسکان کافی برای پناهندگان، عنوان کرده است.

بلژیک از جمله کشورهایی است که با بحران پناهندگی به صورت جدی دست و پنجه نرم می کند. در سال جاری تعداد مهاجران تازه وارد به این کشور نسبت به سال پیش با افزایش شدیدی روبرو بوده است. این امر سبب شده است که بر نهادهای مسئول به ویژه سیستم پناهندگی این کشور فشار جدی وارد شود.

اداره امور مهاجرت و پناهندگی بلژیک می‌گوید که در روزهای پسین رقم کودکان و خانواده‌های مهاجر در این کشور به گونه قابل ملاحظه افزایش یافته است.

نیکولا دی مور، مسئول این اداره گفت: «در روزهای اخیر، تعداد خانواده‌های دارای فرزند متقاضی پناهندگی به شدت افزایش یافته است. من می‌خواهم که به گونه کامل از ورود کودکان در جاده‌ها در زمستان جلوگیری کنم.» این مقام بلژیکی اما واضح نساخت که تعلیق در فراهم آوری سرپناه برای پناهجویان مرد مجرد تا چه زمان ادامه خواهد یافت.

خانم دی مور اضافه کرد: “مدت هاست که کشور ما بیش از سهم خود را انجام داده است. این گونه نمی‌تواند که دیگر ادامه یابد، زیرا امسال ۱۹ هزار پناهجو در بلژیک ثبت نام کرده اند در حالی که در پرتغال این رقم به ۱۵۰۰ پناهجو می‌رسد و این کشور جمعیت مشابه به بلژیک دارد.»

این چهره سیاسی به گونه مثال به سویدن هم اشاره کرد که “درخواست پناهندگی کمتری” را ثبت کرده است. او افزود که فشار مهاجران در سال جاری در اروپا به گونه کل افزایش یافته است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اوایل ماه جون، روی بازنگری طولانی مدت قوانین پناهندگی در بروکسل به توافق رسیدند. هدف این بازنگری، تقسیم فشار پناهجویان به همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ویژه آن عده از اعضای این حوزه که از پذیرش چنین بار سر باز می‌زنند، بوده است. گفته می‌شود که چنین کشورها باید در پرداخت پول سهم بگیرند. اما تا هنوز تصویب شدن آن بین کشورهای عضو مورد بحث قرار دارد.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5456
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x