یکشنبه 9 ثور 1403 برابر با Saturday, 27 April , 2024
جستجو
Close this search box.
دختر افغان 4 بورسیه از دانشگاه آمریکا گرفت

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ فریده رزاقی دختر مهاجر افغانستانی که برای تحصیل به ایالات متحده آمریکا مهاجرت نموده است، توانست 4 بورسیه تحصیلی از دانشگاه های معتبر آمریکا را از آن خود کند. این دانشجوی افغان که اولین مدرک ماستری‌ اش را از طریق برنامه‌‌ فولبرایت در رشته حقوق‌ محیط زیست و‌ منابع طبیعی از دانشگاه دولتی نیویورک در‌ بافلو به دست آورده است، موفق شده است همزمان از دانشگاه‌های هاروارد، کلمبیا، دانشگاه دولتی نیویورک در بافلو و دانشگاه کورنل قبولی و بورسیه تحصیلی دریافت کند.

این بورسیه‌ها در بخش‌های ماستری حقوق، ماستری اقلیم و جامعه، دکترای حقوق و ماستری پالیسی عامه در بخش توسعه بین‌الملل است و او می‌تواند از میان این چهار بورسیه، یکی را برای ادامه تحصیل انتخاب کند.

فریده رزاقی در سال ۱۴۰۰ از ولایت هرات برای ادامه تحصیل راهی امریکا شد و اکنون موفق به دریافت چهار بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر امریکا شده است. وی درحالی موفق به دریافت چهار بورسیه تحصیلی در امریکا شده است که زنان و دختران در افغانستان اجازه رفتن به مکتب و دانشگاه را ندارند و بر کار و فعالیت آنان نیز محدودیت وضع شده است.

منبع: کاخ مهاجر

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4018
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x