جمعه 7 ثور 1403 برابر با Friday, 26 April , 2024
جستجو
Close this search box.
اجازه دولت برای اعطای اقامت به اتباع متقاضی در ایران

قرائت طرح تاسیس سازمان ملی مهاجرت در مجلس ایران

طرح تأسیس سازمان ملی مهاجرت که با لایحه تشکیل سازمان مهاجرین اتباع خارجی ادغام شده بود، در جلسه علنی روز چهارشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی ایران قرائت گردید و ادامه بررسی به جلسه بعد در هفته جاری موکول شد.

سرمدی واله عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: «طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت»، توجه به خواسته‌های جوانان و نخبگان علمی و مهیا کردن فضا برای ماندن نخبگان در وطن خود و ساماندهی و استفاده از توانمندی‌های اتباع خارجی در جهت توسعه کشور را مورد توجه قرار می‌دهد.

«طرح تشکیل سازمان ملی مهاجرت» 18 آبان در دستور کار صحن علنی مجلس ایران قرار گرفت. تمرکز سیاست‌گذاری، راهبری، برنامه‌ریزی، نظارت و ساماندهی امور اتباع و مهاجرین خارجی و پناهندگان و برقراری ارتباط مؤثر با نهادها و سازمان های بین المللی از سوی وزارت کشور از جمله اهداف این طرح است.

این طرح از چند جهت قابل توجه است که از جمله می‌توان به ساماندهی اتباع خارجی در کشور اشاره کرد.
وی افزود: معضلاتی درباره حضور غیرقانونی بسیاری از اتباع در کشور وجود دارد همچنین قوانین محکمی برای نظارت بر این افراد نداریم یا راهکاری در کنار این کنترل که مخاطرات را رفع کند، وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این طرح تمهیداتی اندیشیده شده است تا از توانمندی‌های اتباع خارجی برای توسعه کشور استفاده شود.

سرمدی واله با تاکید بر اینکه با اصلاح قانون مهاجرت باید بتوانیم شرایط بهتری برای علاقمندی نخبگان در کشور ایجاد کنیم، یادآورشد: بسیاری از قوانین و موازین باید اصلاح شوند که شاید ربطی هم به قانون مهاجرت نداشته باشند همچنین قوانینی که در زمینه ایجاد جاذبه برای ماندن فرزندان در داخل کشور به لحاظ علمی جایگاهی دارند، باید اصلاح شوند.

وی با بیان اینکه دشمن درباره آمار مهاجرین ایرانی بزرگنمایی می‌کند، افزود: هرچند که دشمن آمار مهاجران ایرانی بیشتر از واقعیت جلوه می‌دهد اما ما موظف هستیم که فضا را برای ماندن ایرانیان وطن دوست اهل علم و تحقیق مهیا کنیم.

بیشتر بخوانید: بزرگداشت چهلم دختران کاج در قم

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2329
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x