سه‌شنبه 11 ثور 1403 برابر با Tuesday, 30 April , 2024
جستجو
Close this search box.
مهاجرت نیروی متخصص به اروپا

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ گروهی از پناهندگان افغانستانی هفته پیش به دنبال یک پروژه آزمایشی تازه برای تسهیل مهاجرت نیروی متخصص تحت عنوان «دهلیزهای کاری» به کشور ایتالیا انتقال یافتند.

به تاریخ ۲۳ ماه می، یک گروه ۹ نفره پناهجویان افغان از طریق پروژه جدید و آزمایشی «دهلیزهای کاری» به روم رسیدند. این نخستین گروه پناهجویان است که در چارچوب این پروژه به ایتالیا انتقال داده می شود. آن ها در یک پرواز توسط یک هواپیمای پاکستانی به میدان هوایی فیومیچینو رسیدند.

این پروژه امتحانی نخستین آن در نوع خود در سطح اروپایی است و برپایه تجربیات مثبتی که از «دهلیزهای بشردوستانه» به دست آمده، بنیانگذاری شده است. در طول سه سال گذشته بیش از ۶ هزار تن از طریق «دهلیزهای بشردوستانه» به ایتالیا رسیدند.

اولیویرو فورتی، رئیس اداره دفتر سیاست های مهاجرت و محافظت بین المللی شعبه ایتالیایی کاریتاس گفت: «هدف ما انتقال شمار معینی از افراد ذینفعی است که در کشورهای ثالث برگزیده شده اند، بر بنیاد معیارهای تعیین شده در مقرره های ملی که به امضای حکومت ایتالیا نیز رسیده است. همچنین مهارت های شغلی افراد برگزیده شده نیز مورد بررسی قرار می گیرد تا آن ها بتوانند در ایتالیا کار پیدا کنند».

پروژه «دهلیزهای کاری» توسط شعبه ایتالیایی سازمان خیریه و کلیسایی کاریتاس و توسط کنفرانس اسقف های ایتالیایی حمایت مالی شده و به اجرا درآمده است. «دهلیزهای کاری» بخشی از پروژه اتحادیه اروپا موسوم به «Passworld» است که بخشی از آن توسط صندوق پناهندگی، مهاجرت و ادغام اتحادیه اروپا (AMIF) تمویل می شود.

نیاز شرکت ها و مهارت های کاری پناهجویان

این ابتکار براساس یک نوع جدید همکاری بین بخش ایتالیایی کاریتاس و شبکه کاری عام المنفعه موسوم به « Consorzio Communitas» پایه گذاری شده است که در زمینه برقراری و حفظ ارتباط با شرکت ها، برگزاری دوره های آموزشی در شرکت ها، آموزش های حرفه ای و ادامه کمک، کار و فعالیت می کند.

این نوع ارتباط با کارفرمایان بالقوه به ادغام پناهجویان در بازار کار به گونه پایدار کمک می کند. انجینیرها، داکتران دندان و متخصصان دیگر در فلورانس و میلان

میزبانی این گروه ۹ نفره را که به همراه سه تن از اعضای خانواده های شان به روم رسیدند، دفترهای کاریتاس در فلورانس و میلان به عهده خواهند گرفت. این ۹ تن اینجینیر، طراحان گرافیک، داکتران دندان و متخصص در مسلک های دیگر هستند. یک گروه شش نفره دیگر از پناهجویان برگزیده شده در ماه جون به ایتالیا خواهند رسید.

مارکو پانیلو، مدیر بخش ایتالیایی کاریتاس اعلام کرد که خوشامدگویی، محافظت، پیشبرد و ادغام، اصولی هستند که پاپ فرانسیسکوس رعایت آن را در پیوند با تعهدمان نسبت به مهاجران و پناهجویان یادآوری کرده است.

او افزود: «این پروژه که امیدواریم به یک مدل در سطح ایتالیا و اروپا تبدیل شود، نشان می دهد که می شود این چهار اصل را به گونه ای تحقق بخشید که طرفهای دخیل یعنی پناهجویان، نواحی و بخش های عمومی وخصوصی، هم نقش تعیین کننده داشته باشند و هم از آن بهره مند شوند».

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4598
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x