سه‌شنبه 25 ثور 1403 برابر با Tuesday, 14 May , 2024
جستجو
Close this search box.
پایش هوشمند مرزی در ایران

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ منابع آگاه ولایت نیمروز گزارش دادند که در پی تیر اندازی نیروهای مرزی ایران به سمت شهروندان افغان که قصد عبور از مرز را داشتند، یک جوان افغانستانی جان سپرده است.

این اتفاق روز سه‌شنبه ۲ جوزا / خرداد در منطقه مرزی بین افغانستان و ایران در ولایت نیمروز روی داده است. منابع محلی می‌گویند که این رویداد در نتیجه گلوله‌باری مرزبانان ایرانی به گروهی از شهروندان افغانستان که قصد ورود به خاک ایران را داشتند، رخ داده است.

جوان کشته شده علی‌احمد نام داشت و از اهالی شهر قلعه‌نو مرکز ولایت بادغیس بود. اواخر ماه ثور نیز یک نوجوان ۱۷ ساله افغان که باشنده‌ ولایت بادغیس بود، توسط مرزبانان ایرانی کشته شد.

براساس گزارش‌ها، روزانه صدها شهروند افغان به‌دلیل فقر، بی‌کاری و مشکلات امنیتی از راه‌های قاچاق افغانستان را به مقصد ایران ترک می‌کنند. گفته می‌شود که ورود غیرقانونی و قاچاق شهروندان افغانستان به ایران پس از تسلط طالبان بر کشور افزایش یافته است.

گلوله‌باری مرزبانان ایران به‌سوی شهروندان افغان در مرز این کشور بی‌پیشینه نیست. برپایه گزارش رسانه‌های دولتی ایران، سال گذشته نیز در پی تیراندازی مرزبانان این کشور به‌سوی مهاجران افغان در نقاط مرزی، ۱۱ شهروند کشور کشته شدند.

منبع: 8 صبح

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4552
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x