پنج‌شنبه 13 ثور 1403 برابر با Thursday, 2 May , 2024
جستجو
Close this search box.
ثبت نام دانش آموزان اتباع

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ سازمان ملی مهاجرت ایران، دستورالعمل ثبتنام دانش‌ آموزان اتباع خارجی در مدارس ایران را در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ منتشر کرد.

اداره اتباع خارجی استان قم در رابطه با دستورالعمل ثبتنام دانش‌آموزان اتباع در مدرسه های ایران توضیحاتی به شرح زیر ارائه داد:

۱. ثبت نام کلیه دانش آموزان اتباع خارجی مجاز در سامانه هوشمند مدیریت اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت به آدرس https://irmigrationorg.ir امکان‌پذیر می‌باشد.

۲. درج شناسه یکتا «ده رقمی» برای ثبتنام دانش آموزان اتباع خارجی در سامانه هوشمند مدیریت اتباع و مهاجرین سازمان ملی مهاجرت الزامی است.

۳. اتباع مجاز دارای مدرک اقامتی از قبیل دفترچه اقامت ویژه، دفترچه اقامت، پروانه اقامت، دفترچه پناهندگی، گذرنامه «با انواع روادید» و گذرنامه خانواری که فاقد شناسنامه یکتا «ده رقمی» هستند می‌بایست با مراجعه به سامانه هوشمند مدیریت اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت ایران به آدرس https://irmigrationorg.ir نسبت به مشخص نمودن دفاتر خدمات اقامت و اشتغال محل سکونت اقدام و پس از مراجعه به دفاتر و احراز هویت و دریافت شناسه یکتا مجددا با مراجعه به سایت مذکور نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

۴.ثبت نام از دانش آموزان اتباع خارجی غیر مجاز «فاقد مدرک» توسط مدارس ممنوع می‌باشد. مدیران کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان‌ها موظف به پیگیری موضوع از ادارات کل آموزش و پرورش استان مربوطه می‌باشند و می‌بایست گزارش آن را به صورت مرتب به سازمان ملی مهاجرت ارسال نمایند.

۵. برگه حمایت تحصیلی به صورت الکترونیک از طریق سازمان ملی مهاجرت به آموزش و پرورش ارسال خواهد شد و نیاز به مراجعه حضوری دانش‌آموزان به ادارات کل اتباع و مهاجرین خارجی استان‌ها و دفاتر خدمات اقامت و اشتغال جهت دریافت برگه حمایت تحصیلی نمی‌باشد.

لازم به ذکر است که دانش آموزان افغانستانی در ایران از پرداخت شهریه معاف هستند و به طور مساوی با دانش‌آموزان ایرانی از امكانات آموزشی استفاده می‌كنند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5204
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x