جمعه 10 حمل 1403 برابر با Friday, 29 March , 2024
جستجو
Close this search box.
هجوم گسترده مهاجران به آمریکا

قوانین سختگیرانه جدید دولت آمریکا در ثبت درخواست های پناهندگی

 

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از دیاران؛ دولت آمریکا اخیرا برنامه ای را ارائه داده که بر اساس آن ثبت درخواست پناهندگی پناهجویان از ماه مه امسال و بعد از برداشتن کنترل کرونا در مرزهایش، سخت تر خواهد شد. این قانون ذکر شده تنها برای بزرگسالان و خانواده‌ها اعمال می‌گردد و شامل کودکان بدون همراه نمی‌شود.

بر اساس طرح جدید، مهاجران بزرگسال برای گرفتن نوبت ملاقات با مسئولین این کشور باید در اپلیکیشنی اطلاعات خود را درج نمایند. راه دیگر اینکه پیش از ورود به آمریکا باید ابتدا در یک کشور دیگر نسبت به ثبت درخواست پناهندگی شان اقدام نمایند. مهاجرانی که شرایط ذکر شده را رعایت نکرده باشند مشمول اعطای پناهندگی نخواهند بود. این طرح که به طور مشترک توسط وزارت امنیت داخلی ایالات متحده و وزارت دادگستری ارائه شده است، اجازه می‌دهد که مهاجران غیرقانونی به سرعت اخراج شوند.

گروه‌های حامی مهاجران طرح دولت بایدن را به سیاست‌های مهاجرتی دوران دونالد ترامپ تشبیه کرده‌­اند که حتی ممکن است به مرگ پناهجویان نیز منتهی شود. طرح پیشنهادی، سخت‌ترین اقدام برای محدود کردن مهاجرت است که توسط جو بایدن دموکرات ارائه می­‌گردد که با وعده رویکردی انسانی‌تر به بحران مرزی نسبت به دولت سلف خود به قدرت رسید. سازمان خیریه آکسفام آمریکا گفت: «این ممنوعیت گسترده پناهندگی درها را به روی پناهجویان بی شماری که به دنبال امنیت و محافظت در ایالات متحده هستند، می‌بندد».

دولت آمریکا این طرح را در راستای مقابله با ورود مهاجران غیرقانونی ارائه داده است. زیرا معتقد است بخشی از مهاجران غیرقانونی با سوءاستفاده از مقررات پناهندگی وارد ایالات متحده می‌­شوند. آمار دولت آمریکا نشان می‌دهد که حدود ۲۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی هر ماه تلاش می‌کنند وارد ایالات متحده شوند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3731
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x