جمعه 7 ثور 1403 برابر با Friday, 26 April , 2024
جستجو
Close this search box.
آزادی 2000 مهاجر افغان از زندان پاکستان

شروع طرح ثبت نام مهاجران افغانستانی در پاکستان

وزیر ایالات مرزی پاکستان آقای طلحه محمود از شروع طرح ثبت نام مهاجران افغانستانی در پاکستان خبر داد و اظهار داشت: کشورش قصد دارد با شروع این طرح ، اطلاعات کاملی از مهاجران ثبت‌شده و ثبت‌نشده افغانستانی و نیز کسانی که به افغانستان بازگشته اند را گردآوری کند.

آقای محمود 30 آبان (عقرب) در نشست پارلمان ملی کشورش گفت: هم اکنون حدود ۱.۳ میلیون مهاجر افغانستانی در پاکستان ثبت نام شده‌اند.

وی افزود که در کمپین جدید ثبت نام، نام اعضای خانواده‌های پناهجویان افغان نیز نوشته خواهد شد. به گفته این مقام پاکستانی بیش از ۱۳۶ هزار نفر از اعضای خانواده کسانی که ثبت نام شده‌اند، فاقد مدرک هستند.

او گفت که اگر این افراد براساس معیارهای تعیین شده، واجد شرایط ثبت‌نام باشند تعداد پناهندگان افغان ثبت نام شده در این کشور افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: صدور رمز شخصی سامانه ثنا برای اتباع خارجی

این وزیر پاکستانی گفت دولت آنها برنامه‌ای دارد تا از تعداد افغان‌ها در پاکستان و آن عده از افغان‌هایی که به کشور خود بازگشته‌اند اطلاعاتی بدست بیاورد.

وزارت امور مهاجرین طالبان می‌گوید که در ماه‌های اخیر هزاران افغان از پاکستان به کشورشان بازگشته‌اند، اما آمار دقیقی در این زمینه نشر نکرده است.

طبق گزارش‌ها، صدها هزار شهروند افغانستان پس از تسلط طالبان، کشور را ترک کردند و تعدادی زیادی از آن‌ها به کشورهای همسایه به خصوص پاکستان مهاجرت کردند.

دولت پاکستان در حالی از ثبت نام افغان‌های بدون مدرک خبر می‌دهد که در ماه‌های اخیر صدها تن از شهروندان افغانستان توسط پلیس پاکستان به دلیل نداشتن اسناد قانونی بازداشت شدند. از سوی دیگر، تصاویر زیادی از بدرفتاری پلیس پاکستان با پناهجویان افغان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: از سرگیری توزیع تذکره الکترونیکی در افغانستان

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2494
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x