دوشنبه 24 ثور 1403 برابر با Monday, 13 May , 2024
جستجو
Close this search box.
تسهیل قانون پذیرش نیروی کار متخصص

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ روز جمعه گذشته مجلس آلمان قانونی را به منظور جذب نیروی کار ماهر در آلمان و تامین کمبود نیروی کارگر در بخش های مختلفی از بازار کار این کشور، به تصویب رساند. به موجب این قانون، هر شخص بر اساس تجارب کاری و حرفه ای اش، در سیستم امتیازدهی سنجیده می شود.

بر اساس قانون جدید، ورود متخصصان فناوری اطلاعات که فاقد مدرک دانشگاهی هستند اما دارای مدارک دیگری هستند، تسهیل می شود.

به موجب این قانون پناهجویانی که قبل از ۲۹ مارس وارد آلمان شده‌اند و توامان هم شرایط لازم و هم یک پیشنهاد شغلی داشته باشند، می‌توانند در صورت انصراف از درخواست‌ پناهندگی خود، اجازه اقامت به عنوان یک فرد حرفه‌ای را دریافت کنند. بدین ترتیب نیاز به ترک کشور و درخواست مجدد برای مجوز کار آن‌ها از بین خواهد رفت. علاوه بر این‌ کارگران بسیار ماهر مجاز خواهند بود مادامی که بتوانند اقوام خود را از نظر مالی پوشش دهند، آن‌ها را نیز به آلمان بیاورند.

آلمان که از کمبود بی‌سابقه نیروی کار رنج می‌برد و اقتصادش تحت تاثیر این امر قرار گرفته است با اجرای قانون تازه سعی دارد این کاستی را جبران نماید.

در عین حال، یک تشکل پارلمانی محافظه کار متشکل از حزب مخالف CDU و حزب CSU از باواریا به این قانون رای منفی دادند و استدلال کردند که این قانون ورود کارگران غیرماهر را نیز تسهیل می کند.

منبع: همشهری آنلاین

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4897
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x