سه‌شنبه 11 ثور 1403 برابر با Tuesday, 30 April , 2024
جستجو
Close this search box.
خودکشی مهاجر جوان افغان در انتظار انتقال به آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ شورای پناهجویان افغانستانی پاکستان از خودکشی مهاجر افغان 24 ساله خبر داد. ذکریا بلوچ ذکی که بعد از سقوط دولت پیشین افغانستان مجبور به مهاجرت شده بود، بعد از بلاتکلیفی دو ساله برای انتقال به آمریکا، خود را حلق آویز کرد.

ذکریا جزو افرادی بوده که در صف مهاجرت به امریکا مدتهاست در پاکستان سرگردانند. به دلیل تاخیر در این روند و فشارهای به جا مانده از آن، بسیاری از پناهجویان با مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم می کنند. جسد این مهاجر جوان به افغانستان فرستاده شده‌است.

میر احمد رووفی، رییس شورای مهاجران افغان در پاکستان می‌گوید: «این همه به خاطر ناامیدی است. این جوان نزدیک به دو سال را در بی‌سرنوشتی گذراند و هیچ نوع پیشرفتی در پروندۀ پناهندگی‌اش صورت نگرفت.» به گفتۀ آقای رووفی، پیش از این نیز یک مهاجر افغان به سبب مشکلات مهاجرتی دست چنین اقدامی زده بود.

گفته شده که در دوم ماه سرطان نیز یک مهاجر جوان افغان خودش را از یک ساختمان شش طبقه به پایین انداخته بود.

پس از به قدرت رسیدن گروه طالبان در افغانستان بسیاری از کارکنان دولت پیشین به ویژه نظامیان از ترس اقدامات انتقام‌جویان، زندان و شکنجۀ طالبان به کشورهای همسایه پناه بردند. این افغان‌ها تلاش دارند که از آن‌جا به یکی از کشورهای غربی مهاجرت کنند.

اما بسیاری از این افغان‌ها موفق نشده‌اند که از سفارت‌های کشورهای غربی در پاکستان، در پیوند به پرونده‌های مهاجرتی شان پاسخ مثبت بگیرند.

در طول دو سال، مهاجران افغن در پاکستان به ویژه خبرنگاران بارها به دلیل تاخیر در پرونده‌های مهاجرتی شان دست به اعتراض زده‌اند.

برخی از فعالان حقوق مهاجران در پاکستان گفته‌اند که بسیاری از افغان‌هایی که نزدیک به دو سال منتظر پاسخ به پرونده‌های مهاجرتی‌شان مانده‌اند، دچار بیماری‌های روحی-روانی شده‌اند.

به اساس خبرهای نشر شده در رسانه‌ها، اخیراً برخورد پولیس پاکستان با این مهاجران افغان بدتر شده و طبق آمار رسمی صدها مهاجر در ماه‌های پس از گذراندن سه ماه زندان به افغانستان بازگردانده شده‌اند. این مهاجران عمدتاً به دلیل نداشتن مدرک قانونی اقامت دستگیر و زندانی می‌شوند.

پیش از این نیز گفته شده بود که پولیس پاکستان برای مهاجران افغان دستور داده‌است که در مراسم محرم در مناطق خیبرپختون‌خواه شرکت نکنند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5120
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x