جمعه 21 ثور 1403 برابر با Friday, 10 May , 2024
جستجو
Close this search box.
تمدید اقامت مهاجران افغان در آمریکا

از تازه ترین طرح های کشورهای غربی و اروپایی در رابطه با درخواست های پناهندگی، بررسی آنها در بیرون از خاک کشورشان است. آمریکا و آلمان جزو اولین کشورهایی هستند که در نظر دارند این طرح را به اجرا در آورند. این وزارت خانه اطلاع داد که در شرف راه اندازی مراکز رسیدگی به درخواست های پناهندگی در خارج از خاک این کشور است.

قرار است به زودی اولین مرکزهای رسیدگی به این درخواست ها در کلمبیا و گواتمالا راه اندازی شوند. سالیانه تعداد زیادی از کشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی تلاش دارند تا خود را از راه مکزیک به ایالات متحده برسانند. بر اساس طرح جدید دولت این کشور نخستین مرحله ثبت درخواست پناهجویان در خارج از آمریکا انجام خواهد شد. گفته می‌شود در این مراکز، متخصصان مهاجرت نیز به متقاضیان مشاوره خواهند داد.

وزارت خارجه آمریکا هدف این سیاست‌ جدید را محدود کردن مهاجرت غیرقانونی و ایجاد مسیرهای امن، به‌سامان، انسانی و قانونی به ایالات‌متحده اعلام کرده است. از سوی دیگر هفته جاری وزیر کشور آلمان اعلام کرد که دولت ائتلافی آلمان به توافق رسیده‌اند که فرایند رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی در خارج از مرزهای این کشور صورت گیرد. نانسی فزر این سیاست جدید را لحظه‌ای تاریخی برای راه‌حل سیاست اتحادیه اروپا در مورد پناهجویان دانست.

کشورهای توسعه‌یافته غربی مانند ایالات‌متحده و آلمان سیاست‌ها و اقدامات متعددی در دهه‌های اخیر برای حل مساله مهاجرت‌های غیرمجاز و پناهجویی انجام داده‌اند اما تاکنون به موفقیت قابل‌توجهی نرسیده‌اند. هدف سیاست جدید این کشورها آن است که مهاجرت را به جای آن که در مرزهای خود کنترل کنند که امری پرهزینه است، در بیرون از مرزهای خود، چه در کشورهای مبدا مهاجران چه در کشورهای ترانزیتی، کنترل کنند. باید دید این سیاست که مدت‌هاست بحث آن در کشورهای غربی مطرح است، در عمل چقدر کارآمد است.

منبع: دیاران

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4392
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x