شنبه 8 ثور 1403 برابر با Friday, 26 April , 2024
جستجو
Close this search box.
یاسمین فهیمی

دولت آلمان طی بیانیه ای در خواست تغییر سیاست پناهجویی آلمان توسط دولت را اعلام کرد. رییس بزرگترین اتحادیه آلمان یاسمین فهیمی در این باره گفت: دسترسی مستقیم به بازار کار و نیاز های اولیه زندگی از مهم ترین مسائل پناهجویان است که بایدبه آن پرداخته شود.

به دلیل جنگ های اخیر و مهاجرت عده ی زیادی از اوکراینی ها به آلمان، بحث تمایز بین پناهجویان سایر کشور ها و جنگ زده های اکراینی  و همچنین جبران کمبود نیروی کارگر  مطرح شد  و منجر به تغییر سیاست مهاجرتی آلمان گشت .

یاسمین فهمیمی در این باره اعلام کرد که تغییرات سیاست مهاجرتی باید در راستای قوانین مربوط به جنگ زدگان کشور اوکراین صورت بگیرد . وی یکی از خواستاران تغییرات مهاجرتی است. وی در این راستا موضع گیری کرده و گفته : نمی دانم چرا هنوز در سیستم مهاجرتی آلمان بین تامین نیاز های اولیه و هزینه زندگی پناهجویان تبعیض قائل می شویم. همچنین وی هشدار خود را مبنی بر پیشنهادات شغلی غیر قانونی به پناهجویان داد و نسبت به موانع بوروکراتیک در ادغام جنگ زدگان اوکراینی انتقاد کرد.

هشدار رییس اتحادیه سندیکاهای آلمان به شغل های غیر قانونی

فهیمی پس تذکر بر این که هرچه زود تر جنگ زدگان اوکراینی باید در جامعه آلمان جای باز کنند گفت: اوکراینی ها در مرحله اول باید اجازه ی اقامتشان تایید شود، سپس به اداره مهاجرت آلمان جهت دریافت خدمات و کمک های دولتی مراجعه کنند. جنگ زدگان باید وقت بگیرند و حضورا به ادارات مراجعه کنند. این کار مشکلات زیادی به همراه دارد، اکثر مواقع به دلیل جمعیت بالا این پروسه یک هفته طول میکشد .

هشدار وی با تاکید بر این موضوع که در حین انجام مراحل اداری به اکراینی ها پیشنهادات شغلی غیر قانونی و نه چندان خوب می شود، خاتمه یافت.

همچنین  وی در ادامه مصاحبه به این نکته که جنگ زده ها مشکل کمبود نیروی کارگر ماهر آلمان را حل نمی کنند و نباید آنها را به چشم راه حل دید زیرا هیچ کس نمی تواند بگوید اکراینی ها چه مدت در کشور آلمان میمانند، اشاره کرد.

یاسمین فهیمی رئیس 54 ساله ی بزرگترین اتحادیه سندیکای آلمان است. او در سال 2014 دبیرکل حزب سوسیالیست دموکرات آلمان بود. پدر وی نیز یک شیمیدان ایرانی بود.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=534
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x