جمعه 7 ثور 1403 برابر با Thursday, 25 April , 2024
جستجو
Close this search box.
رکورد مهاجرت به آلمان

مهاجران اوکراینی دومین گروه بزرگ پناهجویان در آلمان هستند

 

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از دیاران؛ موسسه آمار دولت آلمان به تازگی اعلام کرد که از میان همه پناهندگانی که در سال 2022 به آلمان مهاجرت کرده اند، تعداد 1/1 میلیون تن از مهاجران اوکراینی هستند. تعداد این مهاجران خیلی بیشتر از همه ی مهاجرانی است که از خاورمیانه و در موج عظیم مهاجرتی سال 2015 می شود. به غیر از افرادی که به اوکراین برگشته اند، بیش از 962 هزار نفر اوکراینی در سال گذشته میلادی به آلمان وارد شده اند.

تعداد کل پناهجویانی که از کشورهای مختلف خاورمیانه و از ملیت های افغانستانی، سوری و عراقی که در فاصله زمانی سال های 2014 تا 2016 به آلمان مهاجرت کرده اند، به 834 هزار تن می رسد که خیلی کمتر از رقم مهاجران اوکراینی وارد شده به آلمان در سال 2022 است. موسسه آمار آلمان افزود: دو سوم پناهجویان اوکراینی حاضر در آلمان در ماه های اولیه جنگ میان روسیه و اوکراین به آلمان مهاجرت کرده اند.

نکته مهم این گزارش آن است که درحال حاضر شهروندان اوکراینی پس از اتباع ترکیه، دومین گروه اتباع خارجی پرجمعیت در آلمان را تا اکتبر سال ۲۰۲۲ تشکیل می‌دهند. حمله روسیه به اوکراین تحولات عظیمی در زمینه جابه‌جایی‌های جمعیتی در اروپا ایجاد کرده است. بر اساس ارزیابی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، تقریبا یک سوم جمعیت اوکراین تا انتهای سال ۲۰۲۲ بی­‌جا شده­‌اند. از این رقم تقریباً هشت میلیون اوکراینی به عنوان پناهنده در کشورهای اروپایی زندگی می­‌کنند. بیش از 6.5 میلیون نفر هم در کشور خود آواره هستند. با توجه به تداوم جنگ اوکراین و روسیه و عدم وجود چشم‌­اندازی برای صلح به نظر می‌رسد در سال جاری میلادی نیز جهان هم­چنان باید با آوارگی اوکراینی‌­ها دست‌­وپنجه نرم کند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3592
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x