جمعه 14 ثور 1403 برابر با Thursday, 2 May , 2024
جستجو
Close this search box.
دیپورت مهاجران افغان از آلمان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ وزیر مهاجرت یکی از ایالات آلمان خواستار تمدید مدت ممنوعیت دیپورت مهاجران ایرانی به کشورشان شده است. مدتی ست که زمان تعلیق دیپورت مهاجران ایرانی از آلمان به پایان رسیده است.

یوزفینه پاول، وزیر امور مهاجرت ایالت نوردراین وستفالن روز جمعه (۲۹ جولای ۲۰۲۳) گفت: نا آرامی ها در ایران هنوز هم تمام نشده است.

او «اخراج افراد به ایران را را در شرایط کنونی غیرمسئولانه» خواند و افزود، در این وضعیت پیدا کردن یک راه حل سریع و قانونی از سوی دولت فدرال واجب و ضروری است.

به گفته او، به این خاطر ایالت نوردراین وستفالن حالا مجدداً در نامه ای به وزارت داخله آلمان فدرال خواهان این شده که موافقتش را با تمدید توقف اخراج به ایران به مسئولان این ایالت اعلام کند.

ایالت‌های آلمان می‌توانند حداکثر به مدت شش ماه اخراج به کشورهای مبدا را تعلیق کنند. نوردراین وستفالن از این ظرفیت به صورت کامل استفاده کرده است. مهلت اعتبار مقرره های ایالت‌های آلمان در اواخر ماه جون به پایان رسید.

به گفته وزارت امور مهاجرت ایالت نوردراین وستفالن، حکومت فدرال می‌خواست که در مورد توقف اخراج به ایران به توافقی برسد که برای همه ایالات الزامی باشد، اما نتوانسته به این هدف برسد.

از آن جایی که وضعیت حقوق بشر در ایران کماکان بحرانی است، از نظر نوردراین وستفالن باید با سرعت هرچه بیشتر واکنش نشان داده شود.

وزارت امور مهاجرت در یک نامه دیگر در روز جمعه به نهادهای محلی امور شهروندان خارجی اعلام کرد که اخراج به ایران را کماکان توجیه ناپذیر می‌داند. به این خاطر از نهادهای مسئول درخواست می‌شود که هر درخواست پناهندگی را به صورت جداگانه و بسیار دقیق بررسی کنند.

دراین نامه به آخرین حکم در ارتباط با این موضوع ارجاع داده می‌شود که در اپریل گذشته صادر شد. در آن جا نیز ثبت شده است که ممنوعیت اخراج شامل حال خطرآفرینان، مجرمان جنایتکار و اشخاصی نمی‌شود که « فواید اخراج شان بیشتر از نگه داشتن آن ها در کشور است.»

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5179
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x