سه‌شنبه 18 ثور 1403 برابر با Tuesday, 7 May , 2024
جستجو
Close this search box.
نجات مهاجران از دریای مدیترانه

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ به گفته وزیر همکاری های انکشافی آلمان، حادثه غرق شدن کشتی مهاجران در آب های یونان باعث شد تا لزوم ایجاد راههای قانونی مهاجرت به اروپا بیش از پیش نمایان شود. در آخرین مورد از این دسته، حدود 80 تن پناهجو به دلیل نقص فنی کشتی غرق شدند.

در این حادثه صدها مهاجر که سعی در عبور از دریای اژه و ورود به یونان داشتند، جان خود را از دست دادند. سیونیا شولتسه، وزیر همکاری‌های انکشافی آلمان با اشاره به این حادثه مرگبار اظهار داشت: کسی که سعی می‌کند از چنین مسیرهایی به اروپا بیاید، باید بسیار ناامید باشد.

قبل از آن در برابر ساحل پلوپونس، یک کشتی با حدود ۷۵۰ سرنشین واژگون شد. تا به صبح روز پنجشنبه اجساد ۷۸ فرد غرق شده از آب بیرون کشیده شدند و بیشتر از ۱۰۰ تن نجات داده شده اند. به این خاطر نهادهای دولتی فکر می‌کنند که شمار قربانیان احتمالاً بیشتر باشد.

به عقیده شولتسه، توافقی که وزیران داخله اتحادیه اروپا در زمینه سیاست پناهجویان به آن دست یافته اند، باید اصلاح شود و جایگاه کودکان و خانواده ها باید پیش از تدوین یک قانون الزامی به صورت عاجل بهبود یابد. به گفته خانم شولتسه، آلمان علیه روند ارزیابی پرونده پناهندگی انزواگرایانه در کشورهای دیگر اتحادیه اروپا مبارزه می‌کند. شولتسه گفت: «علائم و شواهد در پیرامون ما نشاندهنده انزواگرایی است.»

او افزود: «این که ما در ادامه آن در مذاکرات با پارلمان دست کم سعی کنیم وضعیت خانواده ها و کودکان را بهبود بخشیم، از نظر من یک مساله بدیهی است.» شولتسه در ادامه گفت که در این زمینه نانسی فیزر، وزیر داخله آلمان از حمایت او برخوردار است.

شولتسه با توجه به ارقام جدیدی که کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان راجع به پناهجویان ارائه کرده، بر ضرورت کمک بیشتر به صورت مستقیم در محل یعنی کشورهای مبداً پناهجویان تاکید کرد.

او افزود: «ما باید برای آن هایی که از گرسنگی، فقر شدید و از جنگ فرار می‌کنند، شرایط مناسبی را ایجاد کنیم که آنها بتوانند در نزدیکی وطن شان بمانند، چون، بیشتر آن ها می‌خواهند که دوباره به وطن شان بازگردند.»

این را به طور مثال در مورد پناهجویان اوکراینی می‌توان دید و نگاهی به مناطق بحرانی دیگر نیز این را ثابت می‌کند. در ضمن آن به گفته شولتسه، سیاست آلمان در زمینه کمک های انکشافی می‌تواند تاثیر تعیین کننده ای بر این پروسه داشته باشد.

به گفته وزیر کمک های انکشافی آلمان، باید به بیشتر مهاجران در کشورهای فقیر همسایه شان که تحت شرایط دشوار اند، رسیدگی شود. او افزود، جمهوری فدرال آلمان می‌تواند به این کشورها کمک کند، به طور مثال «در زمینه دسترسی به آب، خدمات بهداشتی و همچنین آموزش، دسترسی به بازار کار در کشورهایی که بیشترین شمار پناهجویان را دارند.»

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4779
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x