شنبه 1 ثور 1403 برابر با Saturday, 20 April , 2024
جستجو
Close this search box.

زنان فعال افغانستانی مقیم آلمان خواهان تسهیل در مهاجرت شدند

 

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ زنان فعال افغانستانی ساکن آلمان در روز جهانی همبستگی زنان در هشتم مارس گرد هم آمده و از دولت آلمان خواستند تا شهروندان افغانستانی در معرض خطر را از افغانستان منتقل کنند. این درخواست با تلاش موسسه حامی مهاجران «پروازول» ارائه شده و 80 زن فعال افغان مقیم آلمان آن را امضا نموده اند.

در این درخواست زنان افغان نوشته اند: « ما هر روز با تلفن های همراهمان خبرها و عکس های وحشتناکی از کشورمان را می بینیم. در افغانستان دیگر کرامت انسانی رعایت نمی شود.» این زنان از دولت آلمان درخواست نمودند تا برنامه جاری پذیرش افغان های در معرض خطر را تسهیل نماید. آن ها همچنین خواهان الحاق اعضای خانواده افغان های مقیم آلمان به طور گسترده تر شدند.

تداوم صدور ویزای بشردوستانه برای افغان ها یکی دیگر از خواست های زنان افغان است. آن ها به حکومت آلمان اصرار کرده اند که زنان و دختران افغان متقاضی پناهندگی را به دلیل تعقیب و آزار جنسیتی در کشور زادگاه شان به عنوان مهاجر به رسمیت بشناسد و محافظت بدهد.

عالمه عالمه، مشاور امور افغانستان در سازمان پروازول وضعیت زنان در افغانستان را وخیم توصیف کرد و گفت که در این کشور «آپارتاید جنسیتی حاکم است». سارا نبیل، هنرمند افغان مقیم آلمان با ابراز حمایت از این درخواست گفت: «من در جمله آن هایی هستم که در ۲۰ سال اخیر به امکاناتی دست یافتند تا به مکتب بروند، به دانشگاه بروند، خود را توسعه بدهند و برای حقوق بشر فعالیت کنند.»

امسال در روز جهانی همبستگی زنان توجهات عمدتاً به زنان افغان جلب شده است. ملل متحد گفته است که افغانستان تحت حاکمیت طالبان «سرکوب کننده ترین کشور در عرصه حقوق زنان» است.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3785
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x