جمعه 14 ثور 1403 برابر با Friday, 3 May , 2024
جستجو
Close this search box.
مهاجرین درایران

به گزارش خبرگزاری مهاجر، حسین رافتی در حاشیه بازدید از مهمانشهر تربت‌جام به ایسنا گفت: بیش از ۴۰۰ هزار مهاجر و پناهنده مجاز در خراسان رضوی سکونت دارند که ۹۷ درصد آنها در مشهد ساکن هستند.

وی با اشاره به اینکه در مهمانشهر تربت‌جام تعداد دو هزار و ۵۵۰ نفر و حدود هزار خانوار زندگی می‌کنند، اظهار کرد: این افراد از خدمات بهداشتی، درمانی، تحصیلی، اشتعال و معیشتی برخوردار هستند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی عنوان کرد: مهمانشهر تربت‌جام در سال ۱۳۷۳ با نصب چادر احداث و پناهندگان و مهاجرین اسکان داده شدند، که پس از گذشت ۵ سال در سال ۱۳۷۸ با همکاری سازمان‌های بین‌الملل تعداد ۲۰۷ واحد مسکونی در ۴۴ مترمربع احداث شد.

وی افزود: خدمات بهداشتی، درمانی، تحصیلی، فنی و حرفه‌ای، معیشتی، اشتغال‌زایی، ورزشی و … به مهاجرین ارائه می‌شود. در این مهمانشهر ۷۰ معلم کار تدریس ۹۷۲ دانش‌آموز را برعهده دارند.

رافتی ادامه داد: هرچند بیش از ۷۰ هزار دانش‌آموز اتباع پناهندگان در خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند، اما با وجود حسن نیت جمهوری اسلامی با سازمان‌های بین‌المللی هرسال اعتبارات و کمک‌ها کاهش می‌یابد.

وی در همین رابطه از دفتر نمایندگی کمیساریای پناهندگان در جمهوری اسلامی خواست که در ارتباط با جذب اعتبارات و کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی تلاش بیشتری انجام دهند.

مدیرکل مهاجرین و اتباع خارجی خراسان رضوی بیان کرد: درصورتی که سازمان‌های بین‌المللی در ارائه کمک و اعتبارات سهم خودشان به پناهندگان در ایران اقدام نکنند، سازمان امور مهاجرت تصمیمات جدیدی خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تمرکز ایران به حوزه زیرساختی، آموزشی، درمانی و کمک به مهاجرین و پناهندگان باید اولویت اول سازمان‌های بین‌المللی قرار گیرد، با درک شرایط جهانی و افزایش چشمگیر آوارگان همچنان بر این باوریم که جمهوری اسلامی سهم عادلانه و منصفانه به این قشر داشته و دارد.

رافتی با بیان اینکه خارج از مسائل سیاسی موضوع پناهندگان به عنوان یک بحران برای سازمان‌های بین‌المللی باید تلقی شود، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی، میزبان خوبی برای پناهندگان‌ و مهاجرین بوده است.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی به لحاظ هم‌جواری با کشور افغانستان مورد توجه مهاجرین و پناهندگان‌ بوده است، از رئیس دفتر کمیساریای امور پناهندگان خواست که عزم و اراده قوی برای حل مشکلات مهمانشهر در حوزه‌های مختلف زیرساختی از جمله اصلاح شبکه آب‌رسانی، بهسازی منازل مسکونی و تأمین زیرساخت‌های رفاهی پناهندگان مهاجرین در این مهمانشهر پیگیری و بکار گیرند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5748
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اینکه میزبان خوبی برای پناهندگان‌ و مهاجرین بوده است.یانه تو نباید بگی خودشان باید اظهار نظر کنند
بی سواد

آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
1
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x