جمعه 14 ثور 1403 برابر با Friday, 3 May , 2024
جستجو
Close this search box.
تقسیم مهاجران در اروپا

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ طبق اعلام کمیسیون اروپا و در راستای طرح همبستگی در اروپا، یک سوم هدف مورد نظر که تقسیم 8000 پناهنده در کشورهای عضو بوده، اجرایی شده است.

در نزاع بر سر چگونگی تقسیم عادلانه پناهندگان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در ماه ژوئن سال گذشته میلادی 21 کشور بر یک روش همبستگی موقتی به تفاهم رسیدند.

کمیسیون اتحادیه اروپا به تازگی گفته است که از آن زمان به بعد، کشورهای عضو این اتحادیه در پرتو همین برنامه ۲۵۰۳ مهاجر و پناهجو را پذیرفته اند. این کمیسیون همچنان افزوده است که تقسیم ۸۰۰۰ نفر را در کشورهای عضو در نظر داشتند، اما تا حال ۳۱ درصد هدف از پیش تعیین شده را عملی کرده اند.

در گام نخست، این اقدام می‌تواند از فشار موجود بالای ایتالیا تا اندازه‌ای بکاهد. آلمان و فرانسه هر کدام به تنهایی می‌خواستند که ۳۵۰۰ نفر را جذب کنند. سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا گفته است که تا حال آلمان و فرانسه “رقم قابل توجه مکان‌ها” را در دسترس قرار داده اند.

این توازن همچنان به دلیلی مهم پنداشته می‌شود که کشورهای عضو اتحادیه اروپا روی یک میکانیسم همبستگی دایمی در اصلاحات پناهندگی اتحادیه اروپا در مقیاس بزرگ تر به توافق رسیده اند. قرار است این توافق پیش از راه اندازی انتخابات در سطح اروپا در ماه جون سال ۲۰۲۴ به تصویب برسد.

این هدف برای نخست توزیع شدن ۳۰ هزار مهاجر و پناهجو را در سال در اتحادیه اروپا در نظر گرفته بود. انتظار می‌رود که این تعداد به ۱۲۰ هزار نفر در سال افزایش یابد.

با این همه، فیلیپ دی بروکر، کارشناس امور مهاجرت نسبت به اجرای این طرح ابراز تردید کرده گفته است که “تجربه ما در مورد تقسیم مجدد خوب نیست.”

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5307
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x