پنج‌شنبه 13 ثور 1403 برابر با Thursday, 2 May , 2024
جستجو
Close this search box.
قاچاق انسان در آلمان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ یک نهاد حمایت از حقوق زنان می گوید با وضع محدودیت درخواست پناهندگی در اروپا، شرایط برای قربانیان قاچاق انسان بطور روزافزون بدتر می شود. طبق گفته این نهاد قاچاقچیان به زنان پناهنده وعده کار خوب با درآمد بالا می دهند اما در واقع بعضی از ایشان مجبورند برای گذران زندگی دست به تن فروشی بزنند.

سازمان «سولوودی» می‌گوید: زنانی که از فریب قاچاقیان را خورده اند و قصد شکایت از آنان را دارند، بخاطر ترس از دیپورت شدن به کشورشان و یا کشوری غیر از اتحادیه اروپا، دست از این کار می کشند.

این سازمان روز چهارشنبه (۲۶ جولای ۲۰۲۳) درشهر کوبلنس اعلام کرد، در آن جاها خطر این که چنین زنان مجددا به دست قاچاقبران انسان بیافتند، بسیار بالا است و به این خاطر باید از آن ها در برابر احتمال سوءاستفاده بیشتر محافظت شود.

ماریا دکر، رئیس سولوودی اعلام کرد: «برای زنانی که احتمالا قربانی قاچاق انسان شده اند و یا به نحوی در معرض خشونت قرار گرفته اند، خواهان دسترسی نامحدود به سیستم پناهندگی هستیم.»

او در آستانه روز بین المللی مبارزه با قاچاق انسان که قرار است به تاریخ ۳۰ جولای برگزار شود، سخنرانی می‌کرد. به گفته خانم دکر، برای محافظت از قربانیان در برابر قاچاق انسان، باید با فقر در کشورهای مبدا مبارزه شود. در این راستا «کسب و کار با زن به عنوان یک جنس» باید جذابیتش را از دست بدهد و انسان ها باید در کشورهای مبدا شان چشم اندازی (برای آینده) داشته باشند. زیرا به گفته او «با رد کردن و پس فرستادن نمی‌شود هیچکس را که در معرض فقر و بدبختی هستند، از این سفر بسیار پرخطر به اروپا باز داشت.»

این سازمان حامی حقوق زنان اعلام کرد که در ۲۰۲۲ تقریبا ۳۵۰ فرد که قربانی قاچاق انسان شده بودند، به سولوودی مراجعه کردند. براین اساس بسیاری از این زنان از نایجریا هستند.

قاچاقبران به آن ها وعده کارهایی با معاش خوب را در اروپا می‌دهند، به طور مثال در بخش های خانه داری و یا پرستاری کودک. اما در حقیقت آن ها در اروپا مجبور به تن فروشی می‌شوند.

به گفته سازمان سولوودی، افراد زیر سن نیز به صورت فزاینده ای قربانی قاچاق انسان می‌شوند. سولوودی یک سازمان بین المللی حامی حقوق بشر و کمک به زنان است که مقر آن در شهر کوبلنس آلمان می‌باشد. این سازمان در سال ۱۹۸۵ توسط لئا اکرمن، حامی حقوق زنان و راهبه کاتولیک تاسیس شد.

سول وودی به زنان و کودکانی که قربانی قاچاق انسان، تن فروشی، ازدواج اجباری و خشونت خانگی شده اند، مشوره می‌دهد و از آن ها حمایت می‌کند.

این سازمان ۱۹ مرکز مشاوره و ۷ مرکز محافظت در آلمان دارد. سوولوودی، مخفف «Solidarity with Women in Distress» (همبستگی با زنان در بحران است).

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5149
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x