جمعه 31 حمل 1403 برابر با Friday, 19 April , 2024
جستجو
Close this search box.
نجات مهاجران از دریای مدیترانه

اعتراضات بر علیه قوانین مهاجرتی ایتالیا در شهری که کشتی مهاجران در آن غرق شد

 

به گزارش خبرگزاری «مهاجر» به نقل از تابناک؛ گارد ساحلی ایتالیا خبر داد که با هجوم گسترده پناهجویانی که از راه دریای مدیترانه و به وسیله قایق‌های کوچک قصد ورود به ایتالیا را دارند مواجه است. در هفته اخیر حدود 5 هزار تن مهاجر به سواحل ایتالیا رسیده اند. در طی سه عملیات برای نجات مهاجران در سه قایق در جنوب ایتالیا که در معرض خطر غرق شدن بودند، تنها 300 تن نجات یافتند. در این رابطه وزیر دفاع ایتالیا گفت: در نظر دارد پناهجویان واقع در مراکز نگهداری پناهندگان در جزیره لامپدوزا را به خاک اصلی ایتالیا انتقال دهد.

این مسائل بعد از تظاهرات ده ها هزار نفر از شهروندان شهر کودرو بر علیه قوانین مهاجرتی ایتالیا روی داد. معترضان با همراه داشتن پلاکارد هایی مبنی بر مبارزه با قاچاقچیان انسان، بر ضد قوانین مهاجرتی این کشور شعار می دادند. آن‌ها همچنین خواهان جلوگیری از رفت و آمد قایق‌های غیرقانونی و فاقد مجوز در بنادر شدند. دولت جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا در سه شنبه سیاست‌های جدید مهاجرتی در این کشور را اعلام کرد. کودرو محل غرق شدن یک قایق حامل مهاجران بود که در آن ۷۴ مهاجر جان باختند. آن‌ها تلاش می‌کردند که خود را به اروپا برسانند.

فیلیکس واچ فعال اجتماعی معتقد است که اقدامات دولت ایتالیا سبب بغرنج‌تر شدن وضعیت مهاجران خارجی می‌شود. وی افزود: وضعیت موجود در منطقه مرکزی دریای مدیترانه به شدت وخیم است. در چند روز اخیر موارد زیادی را شاهد بوده ایم که در آن مهاجران خارجی به دام افتاده اند. دیروز هم شاهد حوادث دیگری بودیم. ما همچنین شاهد آن بودیم که شماری از مهاجران خارجی که از تونس به طرف اروپا می‌آمدند دچار مشکل شده بودند. یک زن هم غرق شد.

وی گفت: اقدامات گارد ساحلی ایتالیا کافی و قابل پذیرش نیست. ما هم اکنون نهاد‌های غیردولتی مردم نهاد در اختیار نداریم که بتوانند که اقدامات موثری را در رابطه با موضوع مهاجران انجام دهند. آن‌ها نمی‌توانند اقداماتی را در زمینه نجات مهاجران در دریای مدیترانه انجام دهند. البته باید گفت که شمار مهاجران و قایق‌های آن‌ها هم به شدت افزایش یافته است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3862
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x