شنبه 15 ثور 1403 برابر با Saturday, 4 May , 2024
جستجو
Close this search box.
متقی خواستار تسهیل در صدور ویزای قرقیزستان برای تاجران افغانستان

سرپرست وزارت خارجه‌ طالبان در دیدار با وزیر اقتصاد و تجارت قرقیزستان، خواستار تسهیل در صدور ویزای آن کشور برای تاجران افغانستان، جهت توسعه‌ تجارت میان دو کشور شده است.
به گزارش خبرگزاری مهاجر، «امیرخان متقی»، سرپرست وزارت خارجه‌ طالبان در دیدار با «امان گلدیف دانیار»، وزیر اقتصاد و تجارت قرقیزستان، خواستار تسهیل در صدور ویزای آن کشور برای تاجران افغانستان، جهت توسعه‌ تجارت میان دو کشور شده است.

بر اساس اعلام وزارت خارجه‌ طالبان، متقی روز (چهارشنبه، ۴ بهمن) در کابل با وزیر اقتصاد و تجارت قرقیزستان دیدار کرده است.

این وزارت گفته است که در این دیدار دو طرف در مورد روابط تجاری و ترانزیتی دوجانبه گفت‌وگو کرده‌اند.

در اعلامیه‌ وزارت خارجه‌ طالبان آمده است که امیرخان متقی در این دیدار گفته است که طالبان پروژه‌های بزرگ اقتصادی را با ظرفیت خود راه‌اندازی کرده‌اند و می‌خواهند کار عملی پروژه‌های بزرگ منطقه‌‌ای چون «کاسا -۱۰۰۰» را نیز آغاز کنند.

وی همچنین خواستار تسهیل زمینه‌ واردات کالا از چین توسط تاجران افغانستان از مسیر قرقیزستان شده است تا این مسیر به یک مسیر موفق تبدیل شود.

وزارت خارجه‌ طالبان به نقل از وزیر اقتصاد و تجارت قرقیزستان نوشته است که فرصت‌های خوبی برای کار مشترک میان دو کشور در زمینه‌های تجارت، ترانسپورت، ترانزیت، انرژی، کشاورزی و تحصیلات عالی وجود دارد.

وی افزوده است که در سفرش به کابل، او را شماری از تاجران قرقیزستانی همراهی می‌کنند تا با مقام‌های طالبان و بخش خصوصی افغا‌نستان در زمینه‌ تجارت گفت‌وگو کنند.

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده است که سفر وزیر اقتصاد و تجارت قرقیزستان و هیأت همراهش به کابل به دعوت این وزارت صورت گرفته است.

این وزارت گفته است که «هدف این سفر تحکیم و گسترش روابط تجارتی و ترانزیتی و سایر موارد مرتبط» است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6681
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x