پنج‌شنبه 13 ثور 1403 برابر با Wednesday, 1 May , 2024
جستجو
Close this search box.
صدور کارت واحد برای اتباع افغانستانی در ایران

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ بر طبق گفته مدیر کل اتباع خارجی و به دستور وزیر کشور ایران، تمام مدارک هویتی اتباع افغانستانی مقیم ایران در یک کارت جمع می شود و ازین پس همه دارای یک نوع کارت خواهند شد.

بلوکیان گفت: تمام مدارک شناسایی اتباع خارجی که شامل کارت آمایش، نامه، برگه سرشماری و… می شود در یک مدرک شناسایی خاص جمع خواهد شد. وی گفت: مهاجرین باید دارای مدرکی باشند که هم کارت شناسایی آنها باشد و هم در تمام امور اداری به طور مثال امور بانکی قابل اعتبار باشد.

مدیر کل اتباع خارجی ایران با تأکید بر لزوم سامان‌دهی به وضعیت مهاجرین افغانستانی مقیم ایران گفت: قطعاً شما مهاجرین درخواست زیادی ندارید، جز آرامش و امنیت که فرزندان شما پرورش، علم و فن بیاموزند و اگر فرصت مساعد شد به وطن خویش خدمت کنند.

به گفته مدیرکل اتباع، نمونه کارت اولیه طراحی و چاپ شده است و باید مرحله بندی شده و هماهنگی داخلی در این خصوص با سایر ارگان‌ها صورت پذیرد.

بلوکیان گفت در گذشته اداره کل اتباع زیر مجموعه امنیتی انتظامی وزارت کشور بود اما با تشکیل سازمان ملی مهاجرت ، نگاه‌ها از حالت امنیتی محوری به فرصت محوری برای مهاجرین تبدیل شده است.

او ثبت نام مدارس با مدارک متفاوت را از مشکلات سال‌های قبل دانسته و گفت که امسال تلاش می‌شود این روند زودتر آغاز شده و مشکل برطرف شود.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین سازمان ملی مهاجرت همچنین از مهاجرین خواست تا با این سازمان در همه زمینه‌ها همکاری کنند.

وی اضافه کرد که مهاجرین بخش مهمی از جامعه ما هستند و با هماهنگی‌های انجام شده با معاونت اجتماعی وزارت کشور طرح‌هایی را برای ایجاد تسهیلات بیشتر روی دست دارند.

بلوکیان با اشاره به اینکه درصد زیادی از مهاجرین خانم‌ها هستند، گفت با هماهنگی با مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور نهادهایی مردم محور برای فعالیت‌های بانوان مهاجر ایجاد می‌شود که کارکنان آن از بانوان اتباع تشکیل می‌شود.

وی در ادامه یکی از مشکلات فعالیت‌های فرهنگی، هیئات مذهبی و خیریه‌های اتباع افغانستانی را نداشتن مجوز دانست و اظهارداشت به دستور وزیر کشور، برای فعالیت‌های نهادهای مهاجرین مجوز داده می‌شود.

همچنین در این مراسم سیدعلی قاسمی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در سخنانی با تأکید بر اینکه کار فرهنگی روی دل و جان مردم اثر می‌گذارد، اظهارداشت: سازمان ملی مهاجرت رویکرد فرهنگی دارد و تلاش‌ها بر این است که مشکلات مهاجرین با راهکارهای ساده حل و فصل گردد.

قاسمی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز خواست تا نگاه ویژه‌ای داشته باشند تا سازمان ملی مهاجرت هر چه زودتر شکل بگیرد.

آقای قاسمی گفت ما اتاق اندیشه ورزی را راه اندازی کرده‌ایم که بتوانیم از نخبگان مهاجر استفاده کرده و خدمات بهتری برای مهاجرین انجام دهیم.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4496
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x