جمعه 14 ثور 1403 برابر با Friday, 3 May , 2024
جستجو
Close this search box.
مهاجرت غیرقانونی به اروپا

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ فرانتکس از ثبت رکورد تازه ای در مهاجرت غیرقانونی به اروپا خبر داده و نوشت: از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیشتر از 176 هزار پناهجو سعی داشته اند به طور غیرقانونی خود را به اروپا برسانند. این عدد بیشترین نرخ مهاجرت از سال 2016 تا کنون را نشان می دهد.

آژانس حفاظت از مرزهای اتحادیه اروپا روز جمعه 20 مرداد/اسد در گزارشی نوشت: فقط در ماه جولای امسال، بیش از 42 هزار تن به ثبت رسیده است که بیشترین تعداد را از ماه مارس سال 2016 تا به حال نشان داده است. این رقم در مقایسه با ماه مارچ سال قبل، افزایش ۱۹ درصدی را نشان می دهد.

براساس این گزارش، بیش از نیمی از این موارد سفرهای غیرقانونی (۸۹ هزار ۴۷ مورد)، از طریق بحیره مدتیرانه مرکزی، یعنی از لیبیا و تونس، از مسیر سیسیل و مالتا صورت گرفته است که حاکی از دو برابر شدن عبور غیرقانونی از این راه بوده است.

براساس ارزیابی فرانتکس، فشار شدیدمهاجرت از این طریق، ممکن است در ماه های آینده ادامه یابد، زیرا قاچاقبران انسان با توجه به رقابت های شدید میان گروه گروه های جنایت پیشه، قیمت های نازل تر را برای عبور از طریق بحیره مدتیرانه عرضه می کنند.

برعکس، از همه مسیرهای دیگر شمار موارد سفرهای غیرقانونی رو به کاهش بوده است. این امر در مورد مسیر بالقان غربی نیز صدق می کند که با ثبت ۵۲ هزار و ۲۰۰ مورد در رده دوم بعد از مسیر بحیره مدیترانه مرکزی قرار داشت.

در این ارتباط، رقم کاهش در مقایسه با سال قبل در همین مدت، ۲۶ درصد بوده است. فرانتکس گفته است که دلیل این کاهش، وضع قاعده های شدید ویزا توسط کشورهای حوزه بالکان بوده است.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5309
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x