شنبه 15 ثور 1403 برابر با Saturday, 4 May , 2024
جستجو
Close this search box.
ناپدید شدن 300 مهاجر در اقیانوس اطلس

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ یک نهاد امداد رسان به نام «واکینگ بوردرز» از ناپدید شدن سه کشتی حامل ۳۰۰ مهاجر برای حدود دو هفته در آبهای اقیانوس اطلس خبر داد. این نهاد می گوید که این پناهجویان سنگال را به مقصد جزیره تنریف ترک کرده اند.

طبق گفته این سازمان حدود 15 روز است که هیچ اثری از مهاجران این سه کشتی نیست. یک کشتی با حدود ۶۵ مهاجر و دیگری با حدود ۵۰ تا ۶۰ پناهجو و کشتی سومی سنگال را به تاریخ ۲۷ جون با حدود ۲۰۰ سرنشین ترک کرده است.

خانواده های این پناهجویان از زمان آغاز سفر آنها تا کنون هیچ اطلاعی از آنها ندارند. هر سه قایق از کافونتاین در سنگال حرکت کرده بودند. این منطقه تا تنریف حدود ۱۷۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

هلنا مالِنو از سازمان امدادی «واکینگ بوردرز» به خبرگزاری رویترز گفته است که حدود ۳۰۰ تن از همان منطقه سنگال و به دلیل بی ثباتی در کشور فرار کرده اند.

جزایر قناری با تنریف در نزدیکی سواحل غربی افریقا یکی از مقاصد کلیدی پناهجویان در راه رسیدن به اسپانیا به شمار می رود. مسیر مهاجرت از اقیانوس اطلس معمولا توسط مردم کشورهای جنوب صحرای افریقا استفاده می شود.

بر اساس معلومات سازمان ملل متحد، در سال ۲۰۲۲ دست کم ۵۵۹ تن در تلاش برای رسیدن به جزایر قناری جان خود را از دست داده اند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5010
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x