جمعه 14 ثور 1403 برابر با Friday, 3 May , 2024
جستجو
Close this search box.
ناپدید شدن 300 مهاجر در اقیانوس اطلس

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ سازمان پزشکان بدون مرز در صفحه توئیترش خبر از نجات 600 مهاجر داد. یک کشتی تحت نظر این سازمان خیریه روز شنبه گذشته تعداد ۶۰۰ پناهنده را که سوار بر قایقی قصد ورود به مرزهای اتحادیه اروپا را داشتند، از خطر غرق شدن نجات داد. قایقی دیگری نیز که حامل 500 مهاجر بود بعد از گم شدن در آبهای مدیترانه در لیبی دیده شد.

سازمان پزشکان بدون مرز در صفحه تویتر خود نوشت: «پس از سه ساعت عملیات، ۵۹۹ تن از جمله زنان و کودکان سالم هستند و تحت نظر تیم پزشکی قرار دارند.» این سازمان در این زمینه درخواست کمک کرده است. پناهجویان که در نزدیک جزیره سیسیل ایتالیا نجات یافتند، تا ۴۰ ساعت دیگر در بندر جنوبی باری پیاده خواهند شد.

سازمان های خیریه از دولت ایتالیا انتقاد کردند که گاهی اوقات بنادری را برای کشتی های نجات انتخاب می‌کند که خیلی دور از منطقه نجات هستند.

یک قایق با ۵۰۰ سرنشین در دریای مدیترانه ناپدید شده بود

یک سازمان خیریه گفت که قایق ۵۰۰ نفری که از لیبا حرکت کرده بود پس از دو روز ناپدید شدن در دریای مدیترانه در لیبیا پیدا شد.

سازمان بین المللی مهاجرت روز جمعه اعلام کرد، ۴۸۵ پناهجو که قصد داشتند با قایق از دریای مدیترانه مرکزی عبور کنند، دو روز بعد در لیبیا پیدا شدند. ارتباط سازمان خیریه با قایق پناهجویان صبح چهارشنبه قطع شده بود.

مرتبط: ۹ شهروند افغان از طریق «دهلیزهای کاری» به روم رسیدند

وزارت داخله ایتالیا اعلام کرد که در سه ماه نخست سال جاری بیش از ۴۷ هزار پناهجو در ایتالیا ثبت و راجستر شدند. در حالی که در سال گذشته تنها ۱۸ هزار پناهجو در این کشور ثبت و راحستر شده بودند.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4596
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x