پنج‌شنبه 9 حمل 1403 برابر با Thursday, 28 March , 2024
جستجو
Close this search box.
ثبنام اربعین 1402

سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین و معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در مورد چگونگی ورود و خروج اتباع همسایگان شرقی ایران برای شرکت در پیاده روی اربعین گفت: «مقرر شده است اتباعی که از جنوب شرق ایران برای زیارت عتبات عالیات در عراق مشرف می‌ شوند از مرز شلمچه در استان خوزستان و اتباع سایر کشور‌ها از مرز خسروی در استان کرمانشاه استفاده کنند.

وی ادامه داد: «تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌ اند و پیش بینی بر این است که حدود ۵ میلیون زائر حسینی در اربعین امسال عازم حرم حضرت سید الشهدا(ع) شوند.»

میر احمدی تصریح کرد: کنترل تزریق واکسن در مرز‌ها با داشتن کارت تزریق واکسن یا تصویر این کارت در موبایل انجام می شود.

این مقام وزارت کشور گفت: مبنای واکسن هم ۲ دُز و افرادی که ۶ ماه از دز دومشان گذشته است، باید دز یادآور تزریق کرده باشند.

میراحمدی در ارتباط با ساعت کار مرز‌ها هم تصریح کرد: ساعت کار مرزها، ۲۴ ساعته است، اما حداکثر زمان خروج ایرانی‌ها به داخل خاک عراق از مرز خسروی ساعت ۵ بعدالظهر است. البته مسئولان عراقی برای مرز مهران، عبور روزانه ۲۰۰ هزار زایر را در نظر گرفته اند که تلاش داریم در ایام پیش رو، این رقم را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر بیمه زایران اربعین، اظهار کرد: مبنای بیمه ۱۸ هزار تومان است، اما خدمات از ۲۳ تا ۱۰۰درصد نسبت به سال‌های گذشته برای بیمه شدگان افزایش یافته است.

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=1362
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x