جمعه 7 ثور 1403 برابر با Thursday, 25 April , 2024
جستجو
Close this search box.
مشاغل مورد نیاز قزاقستان و اعطای اقامت 10 ساله

فرانسه به نیروی بخش پزشکی و داروسازی اقامت می دهد

دولت فرانسه سه شنبه پیش، لایحه مهاجرت را با آخرین تغییراتش اعلام کرد. در لایحه مذکور توضیحاتی در باره شرایط استخدام و اخراج مهاجرین خارجی بخاطر کمبود نیروی کار در بخش های درمانی و بهداشتی و اعطای اقامت برای ایشان آمده است.

مسئولان دولت فرانسه در روز سه شنبه برابر با 20 دسامبر، از ارائه آخرین نسخه لایحه مهاجرت در بخش های ادغام مهاجرین و اخراج مهاجرین خارجی خبر دادند. دولت فرانسه قصد دارد تا شرایط لازم برای اخراج مهاجرین و همچنین آسان تر کردن ادغام مهاجرین به منظور رفع نیاز نیروی کار را فراهم کند.

متنی که به شورای دولت ارسال شد، تاکنون عمدتاً بر اقداماتی برای بهبود روند اخراج‌ها، به‌ویژه اخراج مجرمان خارجی از خاک فرانسه، متمرکز شده بود.

این فرمان بیش از هر چیز، یک اقدام نمادین است. دلیل صدور مجوز اقامت برای اتباع خارجی در بخش های مورد نیاز در واقع کمبود نیروی انسانی است.

بر اساس متنی که در خبرگزاری فرانسه به روز سه شنبه منتشر شد، دولت می‌خواهد مجوز و یا کارت اقامت را برای متخصصان در بخش صحت صادر کند.

مقامات وزارت صحت فرانسه، مجوز اقامت چند ساله جدید را با نام «استعداد حرفه های پزشکی و داروسازی» اعلام کردند. اتباع خارجی که در رشته های مختلف طبی و داروسازی در فرانسه کار می‌کنند، از کارت اقامت بهره‌مند می‌شوند.

طبق ماده هفتم این لایحه، این کارت برای متخصصان صحی و خانواده آنها «به محض جذب توسط موسسات صحی غیرانتفاعی دولتی یا خصوصی» در نظر گرفته شده است.

هدف آن در واقع، پاسخگویی به نیاز استخدام پرسنل صحی واجد شرایط است.

این کارت در صورتی به متقاضی داده می‌شود که واجد شرایط باشد. مدت اعتبار آن، از یک تا چهار سال و بستگی به نوعیت دوره کار دارد.

اولیویه دوسو وزیر کار و امور اجتماعی فرانسه در مصاحبه با فیگارو گفت که با این لایحه موافق است. از نظر او قبل از همه باید با عمل گرایی و واقع گرایی نگاه کرد، به ویژه در مورد مهاجرت اقتصادی و ادغام از طریق کار.

ژرار دارمنن در همین مصاحبه می‌افزاید: «برخی از جمهوری خواهان فهمیده‌اند که ما در حال ارائه پیشنهادهای خوب هستیم…»

قوه اجرائیه دولت همچنان می‌خواهد مجوز اجباری برای گرفتن اثر انگشت و عکس گرفتن از اتباع خارجی غیرقانونی را که در مرزها کنترل می‌شوند صادر کند. در همین حال، امتناع، لغو یا عدم تمدید برخی از مجوزهای اقامت در صورت عدم رعایت شرایط امکان دارد. بنابر آن اخراج ها به گونه مکرر انجام خواهند یافت.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2835
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x