چهارشنبه 19 ثور 1403 برابر با Wednesday, 8 May , 2024
جستجو
Close this search box.

پر شدن ظرفیت شهر برلین در پی هجوم پناهجویان

مقامات مسئول برلین، از پر شدن ظرفیت‌ شهر برلین در پی هجوم پناهجویان خبر دادند. تا به حال ۳۴۰ هزار شهروند اوکراینی به برلین آمده اند و ۱۰۰ هزار تن از آنها در این شهر ساکن شدند.

فرانسیسکا گیفای، شهردار برلین در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت: ایالات آلمان ،به خصوص برلین دیگر گنجایش بیش‌تر از این برای پذیرش پناهندگان ندارند. وی از دولت فدرال آلمان درخواست حمایت بیشتر کرده است.

به گفته وی : ۳۴۰ هزار شهروند اوکراینی در شهر برلین ، کمک‌های اولیه دریافت کرده‌اند و ۱۰۰ هزار نفر اسکان داده شدند.

گیفای تاکید کرد: «ما به شدت به مکان های بیشتر دولتی نیازمندیم تا در دسترس‌مان قرار گیرند ، تا ما بتوانیم پناهندگان را به طور مناسب اسکان دهیم. حمایت مالی برای هزینه‌های بالا و تقسیم عادلانه در آلمان نیز ضروری است.»

ابراز نگرانی اوکراین از سونامی مهاجرت به غرب

فرار دسته‌جمعی اوکراینی‌ها به ویژه پس از حملات موشکی و پهپادی روسیه به زیرساخت‌های این کشور بیشتر شده است.

دنیس شمیهال، نخست‌وزیر اوکراین در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی از “سونامی مهاجرت” مردم این کشور به اروپای غربی اظهار نگرانی کرده است.

شمیهال هشدار داد، اگر نیروهای روسی به تخریب عمدی زیرساخت‌های غیرنظامی ادامه دهند مهاجرت‌ اوکراینی‌ها ادامه خواهد داشت.

نخست‌وزیر اوکراین تاکید کرد: «آنها می‌خواهند برق، آب و گرمایش مردم ما را در زمستان بگیرند و اوکراین را در یک فاجعه انسانی فرو ببرند.»

او افزود، «آنها می‌خواهند باعث ایجاد یک بحران جدید پناهجویی و فاجعه انسانی برنامه‌ریزی شده در اتحادیه اروپا شوند که اروپا از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون شاهد آن نبوده است.»

شهرداری های ایالات برای اسکان پناهندگان آماده می شوند

گرد لاندسبرگ، مدیرکل اتحادیه شهرها و شهرداری‌های آلمان به روزنامه آلمانی گفته است: «در نهایت، نه به قطعنامه‌ها، بلکه به اقدامات ملموس نیاز است. گزینه‌های اسکان پناهجویان محدود است. در حال حاضر برای اسکان پناهجویان حتی اتاق‌های هتل‌ها به کرایه گرفته شده و سالن‌های ورزشی نیز برای اسکان جمعی پناهجویان آماده می‌شوند.»

میشائیل کرچمر، نخست‌وزیر ایالت زاکسن آلمان نیز خواسته است که حکومت فدرال باید از تامین مالی مسکن برای پناهجویان حمایت کند.

به گفته او، شهرداری‌ها شدیدا تحت فشار قرار دارند و بدون حمایت وعده داده شده، آنها به زودی دیگر قادر به انجام کاری نخواهند بود.

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2011
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x