جمعه 31 حمل 1403 برابر با Friday, 19 April , 2024
جستجو
Close this search box.
انتقال کارکنان محلی به آلمان

هزاران پناهنده افغان در آمریکا در معرض دیپورت قرار دارند

خبرگزاری مهاجر به نقل از مشرق نیوز گزارش می دهد که: بر مبنای گزارش سی بی اس بر طبق اسناد داخلی ایالات متحده آمریکا، هزاران پناهنده افغانستانی که بعد از تسلط طالبان به این کشور مهاجرت کرده بودند؛ ممکن است اجازه کار خود را از دست داده و در تابستان آتی از این کشور اخراج شوند.

کنگره آمریکا به دلیل سهل انگاری و بی‌تفاوتی که نسبت به وضعیت این افراد دارد، با اینکه دوسال از آن زمان می گذرد؛ هنوز قانون اقامت دائمی برای این پناهندگان را به تصویب نرسانده است. از 77 هزار شهروند افغانستان که به آمریکا مهاجرت کرده اند تنها 4775 تن از آنها تابحال موفق به اخذ مدرک اقامتی دائم خود شده اند.

با این حال، لایحه اعطای اقامت دائم توسط کنگره آمریکا هنوز تصویب نشده است و دلیل آن نیز نگرانی امنیتی برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه است که درباره نحوه انتخاب و بررسی سوابق تمام پناهندگان تردید و پرسش دارند.

این نمایندگان نگران هستند تا مبادا اعضای برخی از گروه‌های تروریستی از قانون اعطای اقامت دائم بهره گیرند و در آینده برای امنیت آمریکا تبدیل به یک خطر شوند.

حامیان پناهندگان افغانستان که بیشتر کهنه‌سربازان هستند، گفته‌اند که نیاز است تا لایحه تعدیل قانون برای پناهندگان افغان به صورت فوری تصویب شود زیرا مجوز کار اغلب آنها به زودی به پایان می‌رسد.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3484
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x