پنج‌شنبه 9 حمل 1403 برابر با Thursday, 28 March , 2024
جستجو
Close this search box.
مهاجران افغان سومین گروه آوارگان جهان

افزایش بی سابقه مهاجران افغانستانی در مکزیک

 

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از افق؛ دولت مکزیک می گوید که شمار مهاجران افغانستانی در این کشور به طور بی سابقه ای در حال افزایش است. این مهاجران که قصد ساکن شدن در مکزیک را ندارند، تنها در ماه ژانویه امسال تعدادشان به ۴۱۰ تن رسید. ایشان از مسیر مکزیک راهی آمریکا شده اند.  برطبق خبرها، اداره پناهندگی مکزیک می گوید که در ماه ژانویه از ۱۳ هزار تن که در این کشور درخواست پناهندگی دادند، تنها ۴۳۰ تن افغانستانی بودند. این پناهجویان به کمک باندهای قاچاق و به گونه غیرقانونی وارد خاک امریکا می‌شوند.

آندرس رامیرز؛ رییس سازمان کمک به پناهندگان مکسیکو گفته که بسیاری از پناهجویان افغان به طرف شمال یا مرز ایالات متحده می‌روند. او همچنین گفت که فرهنگ مکسیکو با فرهنگ افغان‌ها فرق دارد و از این رو آن‌ها می‌خواهند به ایالات متحده بروند. سازمان غیردولتی پزشکان بدون مرز نیز تایید کرد که در ماه‌های اخیر شاهد افزایش تقاضای افغان‌ها برای کمک بوده است.

آنجل رزندیز؛ مدیر فعالیت‌های سیار این سازمان از آسیب‌پذیری پناهجویان افغان یاد کرده و گفته: «وقتی یک جمعیت مجبور به فرار از کشورش می‌شود، در طول سفر در معرض آسیب جدی قرار می‌گیرد.» او از مشکل زبانی این پناهجویان یاد کرد و گفت که اغلب پناهجویان افغان به فارسی دری یا پشتو صحبت می‌کنند. این در حالی است که با روی کار آمدن طالبان صدها هزار شهروند افغانستان کشور را ترک کرده و به خارج از کشور پناهنده شدند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3836
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
3 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x