یکشنبه 16 ثور 1403 برابر با Sunday, 5 May , 2024
جستجو
Close this search box.
کارگران در آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ بر اساس نتایج تحقیقات مرکز آمار بازار کار آمریکا، بیش از ۴۰۰ کارگر به دلیل کار در گرمای شدید آمریکا از سال 2021 به این سو جانشان را از دست داده اند. این درحالیست که طبق قانون جدید در ایالت تگزاس، استراحت کارگران ممنوع اعلام شد.

یکی از نمایندگان دموکرات ایالت تگزاس آمریکا قصد دارد برای انتقاد به قانون تازه که کار کارگران در هوای گرم را سخت تر می کند، اعتصاب آب کند. وی می گوید تا زمانی که پزشکان اجازه این کار را بدهند آب نخواهد نوشید.

گرئگ سزار می گوید هدف از این اقدام اعتراض به قانون تازه ای است که در ایالت تگزاس «10 دقیقه استراحت پس از هر ۴ ساعت کار در فضای باز» را برای کارگران ممنوع کرده است.

این قانون جدید همزمان با شکسته شدن رکوردهای گرما در ایالت جنوبی تگزاس و بسیاری از مناطق جنوب و غرب آمریکا به رای گذاشته شده است.

آقای سزار در توییتر نوشته به منظور همبستگی با کارگران کشورش «نوشیدن آب و استفاده از زمان استراحت را در هر شرایطی – چه آفتاب و چه باران – متوقف» می‌کند.

او افزوده که در حال حاضر هیچ قانون فدرالی در آمریکا از کارگران در برابر کار در گرمای طاقت‌فرسا و زیر آفتاب داغ، حمایت نمی‌کند.

همزمان با اعتصاب آب این نماینده تگزاس در داخل ساختمان کنگره آمریکا، واشنگتن دی‌سی، پایتخت این کشور شاهد گرمترین ماه ژوئیه است و دمای هوا در این منطقه که بسیار شرجی و مرطوب است به بالای ۳۱ درجه سانتیگراد رفته است. بنابر برآورد وزارت بهداشت بریتانیا، یک انسان معمولی تنها چند روز بدون نوشیدن آب زنده خواهد ماند.

در نامه‌ای که گرئگ سزار و بیش از ۱۰۰ نماینده دیگر کنگره آمریکا امضا کرده‌اند از این نهاد قانون‌گذار خواسته شده که به اهمیت استراحت کارگرانی که در دمای بالا در محیط باز کار می‌کنند توجه شود: «قوانین حمایتی از کسانی که در دمای طاقت‌فرسا کار می‌کنند برای بسیاری از کارگران و خانواده‌های آنها در سرتاسر آمریکا موضوع مرگ و زندگی است».

در این نامه به چندین گزارش و تحقیق درباره مواردی که ظرف همین چند ماه گذشته منجر به مرگ کارگران شده و گمان می‌رود به گرمای بیش از حد مرتبط بوده اشاره شده است.

در این نامه به دو مورد از این مرگ‌ها در ناحیه هریسون تگزاس اشاره شده؛ یکی مربوط به یک پستچی ۴۰ ساله که در هنگام رساندن نامه‌ها از حال رفت و کمی بعد درگذشت و دیگری یک کارگر ۳۵ ساله تعمیر دکل‌های برق که گمان می‌رود بر اثر گرمازدگی جان باخته است. این نامه از دولت فدرال آمریکا خواسته پروتکل‌های حمایتی در این ارتباط تهیه کند.

قانون مورد اعتراض آنها به تازگی توسط گرئگ ابوت، فرماندار تگزاس امضا و رسما اجرایی شد و به موجب آن پروتکلی که به کارگران اجازه می‌داد بعد از هر ۴ ساعت کار در گرمای بالا ۱۰ دقیقه زمان استراحت داشته باشند را لغو شد.

حامیان لغو این قانون می‌گویند عملا امکان اجرای درست و متوازن آن وجود نداشته و این دست و پای قانون گذاران محلی برای وضع پروتکل‌های متناسب و اجرا و نظارت بر آنها را می‌گرفته است.

منبع: بی بی سی فارسی

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5143
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x