جمعه 7 ثور 1403 برابر با Thursday, 25 April , 2024
جستجو
Close this search box.
گذراندن دوره تکمیلی دانشجویان پزشکی افغان در ایران

الزام ارائه پاسپورت و کد سائورگ برای دانشجویان اتباع ، مشکل اصلی دانشجویان افغانستانی در ایران

به گزارش خبرگزاری مهاجر ، بعد از ممنوعیت آموزش برای دختران در افغانستان ، وزارت علوم ایران آمادگی خود را برای قبول دانشجویان دختر افغانستانی ابراز کردند.

اما پس از گذشت مدتی وزارت علوم این کشور در اطلاعیه اش نوشت : دانشجویان اتباع خارجی باید پاسپورت الکترونیکی داشته باشند و تنها در این صورت است که می توانند به تحصیل خود ادامه دهند. مهلت ارائه پاسپورت تا تیرماه 1402 خواهد بود.

در اقدامی جدید سازمان امور دانشجویان مانع از اخذ کد سائورگ برای دانشجویان خارجی دارای کارت آمایش شده است و زین پس دانشجویان خارجی دارای کارت آمایش و برگه سبز تردد و فاقد پاسپورت امکان ثبت نام در سامانه سائورگ را ندارند.

نکته قابل توجه در هنگام ثبت نام در سامانه سائورگ اپلود صفحه اول پاسپورت و شناسایی خودکار پاسپورت توسط سیستم میباشد در صورتی که کارت آمایش و یا برگه تردد در سایت اپلود شود سیستم مانع از تکمیل ثبت نام میشود.

شاید برطرف کردن این مشکل برای سازمان امور دانشجویان و وزارت علوم که سالهاست دانشجویان اتباع را پذیرش می‌کنند کار ساده‌ای باشد اما برای دانشجویان اتباع با توجه به شرایط موجود در افغانستان امکان اخذ پاسپورت نیست و این امر سبب بازماندن آنها از دانشگاه خواهد شد.

 

 

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3313
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x