شنبه 8 ثور 1403 برابر با Saturday, 27 April , 2024
جستجو
Close this search box.
افزایش مرگ و میر مهاجران در مدیترانه

کشته شدن 29 پناهجو در آبهای مدیترانه

 

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ به دنبال واژگونی سه قایق در آبهای تونس، حداقل ۲۹ پناهجو جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز موفق شدند جان خود را نجات دهند. اخیرا با وجود خطر غرق شدن در دریا بسیاری از پناهجویان سعی در عبور از دریای مدیترانه و ورود به اتحادیه اروپا دارند.

بر اساس اطلاعات گارد ساحلی تونس، در پی واژگونی چند قایق حامل پناهجویان در دریای مدیترانه باز هم بسیاری از مهاجران جان خود را از دست دادند. در این حوادث تن کشته شدند که از کشورهای جنوب آفریقا قصد مهاجرت به اروپا را داشتند. گفته شده که 11 تن از این حادثه جان سالم به در برده اند. تونس یکی از کشورهای مهم ترانزیتی برای مهاجرانی است که تلاش دارند خود را از مسیر خطرناک مدیترانه به کشورهای اروپایی برسانند. جزیره لامپدوسای ایتالیا تنها ۱۵۰ کیلومتر از سواحل تونس فاصله دارد.

یک قایق حامل مهاجران در فاصله ۵۸ کیلومتری سواحل تونس واژگون شد و یک کشتی ماهیگیری این کشور توانست اجساد ۱۹ تن را بیرون بکشد. گارد ساحلی در شهر المهدیه نیز بعد از اینکه یک قایق مهاجران در مسیر ایتالیا واژگون شد، هشت جسد را آب بیرون کشید و ۱۱ تن دیگر را نجات داد. یک کشتی دیگر اجساد دو تن را از آب بیرون کشیده است. در هفته‌های گذشته شمار زیادی از مهاجران از کشورهای جنوب صحرای افریقا تلاش کرده اند از تونس عازم اروپا شوند. در چندین رویداد واژگونی قایق‌ها ده‌ها نفر جان خود را از دست داده و شماری نیز ناپدید شده اند.

قیس سعید، رئیس جمهور تونس در یک سخنرانی در ماه فبروری خواستار اقدام در برابر مهاجرت غیرقانونی «گروهی» مردم از کشورهای جنوب صحرای افریقا شده بود. این اظهارات او موجی از خشم بین‌المللی را برانگیخت و باعث شد که حدود ۲۱ هزار مهاجر از کشورهای جنوب صحرای افریقای شغل‌های غیررسمی خود را در این کشور از دست بدهند.

مانفرید ویبر، رئیس جناح حزب محافظه‌کار مردم اروپا در پارلمان اتحادیه اروپا روز شنبه از دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست که با توجه به افزایش تعداد مهاجران، با ایتالیا همبستگی داشته باشند. ویبر در توییتی نوشت: «۲۰۰۰ مهاجر جدید در ۲۴ ساعت به لامپدوسا رسیدند و کشورهای اتحادیه اروپا طوری رفتار می کنند ‌که گویا سرازیر شدن مهاجران به آنها مربوط نمی‌شود.» او نوشته است که مهمترین مساله تامین امنیت مرزهای خارجی اتحادیه اروپا است.

در این میان مقامات ایتالیا کشتی نجات «لوئیس میشل» را از روز شنبه به این سو در لامپدوسا متوقف کرده اند. این کشتی حدود ۱۸۰ تن را از قایق‌های مختلف نجات داده است. این سازمان غیردولتی در توییتی نوشته است: «ما می‌دانیم که در همین لحظات ده‌ها قایق در نزدیکی این جزیره در وضعیت اضطراری قرار دارند، اما (مقامات) مانع کمک‌رسانی ما به آنها شده اند.»

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3941
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x