جمعه 31 حمل 1403 برابر با Thursday, 18 April , 2024
جستجو
Close this search box.
زنان تاثیر گذار افغانستانی

نام 3 زن افغانستانی در فهرست 100 زن تاثیر گذار امسال

خبرگزاری بی‌بی‌سی در لیستی که به تازگی منتشر کرده و شامل 100 زن تاثیر گذار سال جاری است، نام سه زن از کشور افغانستان را نیز آورده است.

در این فهرست که در روز سه‌شنبه، ۱۵ (قوس/آذر) منتشر شده است، نام زهرا جویا، موسس رسانه رخشانه، تمنا پریانی، فعال حقوق زنان و فاطمه امیری، یکی دانش‌آموزان آموزشگاه کاج که بر اثر حمله تروریستی یک گوش و یک چشمش را از دست داد ؛ به عنوان زنان تاثیر گذار سال جاری میلادی آمده است.

فاطمه امیری، یکی از افرادی بود که در حمله انتحاری در مرکز آموزشی کاج آسیب جدی دید و با این حال در امتحان کنکور شرکت کرد و رتبه 313 دانشکده کامپیوتر ساینس دانشگاه کابل را از آن خود کرد.

تمنا پریانی از دیگر زنان تاثیرگذار شناخته شده است که با وجود تهدیدات طالبان، در برابر نقض شدید حقوق بشری به‌ویژه حقوق زنان در افغانستان ایستاد و یک ماه را در زندان این گروه سپری کرد.

زهرا جویا، مدیر مسئول رسانه‌ رخشانه که در حوزه زنان بیشتر فعال است، به بی‌بی‌سی گفته است که او به قدرت نرم واژه‌ها باور دارد و باید در مورد بی‌عدالتی‌ها در مورد زنان صحبت شود.

در این فهرست چهره‌های مشهور زنان از جمله پریانکا چوپرا، سینماگر معروف هندی، اولینا زلنسکا، بانوی اول اوکراین نیز دیده می‌شوند.

با وجودی که گام‌های بزرگی برای حقوق زنان در گوشه‌های جهان برداشته شده، ولی هنوز هم به نظر می‌رسد راه درازی در پیش است. این فهرست همچنان نشان‌دهنده نقش زنان در قلب درگیری‌ها در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ است.

خبرگزاری بی‌بی‌سی، همه‌ساله بر‌اساس ارزیابی‌ هایش فهرستی از ۱۰۰ زن تاثیر‌گذار و الهام‌بخش را که در زمینه‌های حقوق بشر و زنان فعالیت دارند، منتشر می‌کند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2649
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x