شنبه 8 ثور 1403 برابر با Friday, 26 April , 2024
جستجو
Close this search box.
مشاغل مورد نیاز در آلمان

مشاغل مورد نیاز آلمان چیست؟ یکی از مهمترین راه های مهاجرت به آلمان، از طریق کار است. آلمان هر ساله تعداد زیادی مهاجر با مهارت های شغلی مورد نیاز کشور را پذیرش می نماید. این مقاله مهمترین مشاغل مورد نیاز آلمان که تقریبا هر ساله پذیرش دارد را معرفی می نماید.

 

مشاغل مورد نیاز آلمان

آلمان کشوری است که نرخ بیکاری در آن تقریباً ناچیز است. در آلمان، مشاغلی مورد نیاز است که صنایع بزرگ برای آنها به کار گرفته می شود و حقوق سالانه قابل توجهی برای آنها پرداخت می شود.در این مقاله ده شغل مورد نیاز آلمان  را به شما معرفی می کنیم.

1. علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات و توسعه نرم افزار

جای تعجب نیست که در یک اقتصاد بزرگ توسعه یافته مانند آلمان، تقاضای قابل توجهی برای متخصصان فناوری وجود دارد. در شهرهایی مانند برلین، جایی که استارت‌آپ‌های فناوری بسیاری از فرصت‌های شغلی را فراهم می‌کنند، افراد حرفه‌ای با مهارت‌های علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات و توسعه نرم‌افزار برای توسعه فناوری‌های پشت شیوه‌های تجاری جدید و نوآورانه تقاضای زیادی دارند. بنابراین اگر مهارت‌ هایی را دارید که این موقعیت‌ها نیاز دارند، برای یافتن کار در برخی از مشاغل مورد تقاضا در آلمان مشکلی نخواهید داشت. در این رابطه مقاله فرصت های شغلی آلمان که بلا استفاده مانده پیشنهاد می شود.

2. مهندسی الکترونیک یکی از مشاغل مورد نیاز آلمان

تخصص در زمینه مهندسی الکترونیک به شما امکان می دهد به برخی از بهترین مشاغلی که در آلمان پیدا می کنید دسترسی داشته باشید. اقتصاد بسیار توسعه یافته آلمان تقاضای زیادی برای توسعه قطعات، دستگاه ها و سیستم های الکترونیکی ایجاد می کند. بنابراین اگر شما یک مهندس الکترونیک واجد شرایط هستید، احتمالاً برای یافتن شغلی با درآمد خوب و مزایای عالی در هیچ کجای آلمان مشکل زیادی نخواهید داشت.

3. مهندسی مکانیک یکی از مشاغل مورد نیاز آلمان

مهندسان مکانیک گزینه‌های شغلی گسترده‌ای را در تقریباً هر بخش، با تقاضای قابل‌توجه در زمینه‌های اتوماسیون، انرژی‌های تجدیدپذیر، تولید یا هوافضا پیدا خواهند کرد. زیرا طراحی، تحلیل و نگهداری سیستم های مکانیکی برای اقتصاد آلمان بسیار مهم است. برای مثال سال گذشته آلمان نیازمند 250 هزار نیروی کار صنعتگر بود. این خبر خوبی برای مهندسان مکانیک است، زیرا شرکت های آلمانی همیشه به دنبال افراد با استعداد و متخصص در این زمینه هستند. علاوه بر این، مهندسان مکانیک احتمالاً می توانند انتظار دریافت حقوق سالانه قوی و شرایط کاری عالی در آلمان را داشته باشند.

4. مدیریت حساب و تجزیه و تحلیل کسب و کار

هر کسب و کار بزرگی به دنبال مدیران حساب و کارشناسان در تجزیه و تحلیل داده های تجاری برای کمک به حل مشکلات و تصمیم گیری در اداره شرکت خواهد بود، بنابراین جای تعجب نیست که این مشاغل در آلمان روند رو به رشدی داشته باشند. این متخصصان کسب و کار وظایفی مانند افزایش فروش یک محصول یا خدمات، جستجوی فرصت های فروش و به حداکثر رساندن حفظ کارمندان برای یک کسب و کار بهتر و روان را انجام خواهند داد. متخصصان باتجربه برای پر کردن این مشاغل بیشترین تقاضا را در مراکز تجاری و مالی عمده آلمان مانند فرانکفورت، مونیخ و هامبورگ دارند، جایی که داده های تجاری برای اقتصاد محلی بسیار مهم است. آلمان تسهیل قانون مهاجرت برای نیروی کار متخصص را در دست اقدام دارد.

5. پرستاری و مراقبت های بهداشتی

به هر کجای دنیا که بروید، همیشه تقاضا برای متخصصان مراقبت های بهداشتی وجود دارد و آلمان نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع، آلمان کمبود واقعی متخصصان پزشکی آموزش دیده، به ویژه پرستاران، برای مراقبت از شهروندان خود دارد. اما مراقب باشید، شما باید خواسته های سختگیرانه وزارت بهداشت آلمان را برآورده کنید. برای اینکه بتوانید نقش خود را به شیوه ای ایمن و موثر انجام دهید، مهارت بالایی در زبان آلمانی لازم است. مدارک شما از کشورهای دیگر همیشه قابل انتقال به زمینه آلمان نیست، بنابراین ممکن است نیاز به آموزش اضافی باشد.

6. مشاغل مورد نیاز آلمان | عمران و معماری

نرخ بهره پایین در سال های اخیر منجر به افزایش تقاضا برای مسکن و در نتیجه برای برنامه ریزی و مهارت های فنی مهندسین عمران و معماران آموزش دیده شده است. صنعت ساخت و ساز پویا و شکوفا آلمان در حال حاضر حدود 2 میلیون نفر را استخدام می کند که مهندسان عمران و معماران از جمله پردرآمدترین و مورد توجه ترین افراد هستند.

مجموعه مهارت های مورد نیاز برای انجام پروژه های ساختمانی فردی یا حتی شکل دادن به کل مناطق از طریق برنامه ریزی شهری و توسعه در معماری مورد تقاضای جدی است. در حالی که دستمزدها بسته به صنعت، موقعیت مکانی و اینکه آیا به صورت آزاد کار می کنید، به طور قابل توجهی متفاوت است، متخصصان در این زمینه می توانند انتظار داشته باشند که برای تخصص خود دستمزد خوبی دریافت کنند.

 

سخن آخر درباره مشاغل مورد نیاز آلمان

چه در آلمان مستقر باشید و به دنبال فرصت‌های حرفه‌ای جدید باشید و چه در نظر دارید برای یافتن کار به اینجا بروید، فرصت‌های هیجان‌انگیز زیادی در سراسر کشور وجود دارد. اگر می خواهید در آلمان زندگی خود را بگذرانید، راه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، نه تنها در توسعه فناوری و مهندسی، بلکه در موقعیت های خدمات عمومی و بسیاری از زمینه های دیگر فراتر از موارد ذکر شده در اینجا. با عزم راسخ و سخت کوشی، آسمان حد است!

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3776
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x