دوشنبه 17 ثور 1403 برابر با Monday, 6 May , 2024
جستجو
Close this search box.
قربانیان قاچاق انسان در آلمان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛  وزارت کشور ترکیه اعلام کرد ازین پس تنها در مواردی خاص به مهاجرین خارجی اجازه اقامت در استانبول را صادر خواهد کرد.

روزنامه «ملیت» نوشت: از این به بعد مجوز اقامت استانبول تنها برای مهاجرینی با شرایط ویژه همچون امنیت جانی، پزشکی، آموزشی و تجارت بین‌المللی صادر خواهد شد.

بر اساس این خبر از ماه اکتبر/مهر سال گذشته میلادی برخی از مناطق شهرهای مختلف ترکیه نظیر آنکارا و استانبول برای اقامت شهروندان خارجی ممنوع اعلام شده بودند. از این میان ۱۰ منطقه استانبول جزو مناطق ممنوعه بودند. در حال حاضر ۳۹ منطقه استانبول جزو مناطق ممنوعه اعلام شده‌اند.

گفتنی است، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در بازگشت از نشست ناتو در ویلنیوس گفت: شهروندان ما به زودی شاهد تغییرات مشهودی در حوزه مهاجرت‌های غیرقانونی خواهند بود.

در ۱۴ جولای / تیر «علی یرلی کایا» وزیر کشور جدید ترکیه نیز در توئیتی از برگزاری دو عملیات مختلف علیه قاچاقچیان انسان در حوزه مهاجرت غیر قانونی خبر داده بود؛ عملیاتی که که منجر به بازداشت ۱۸ تن به اتهام قاچاق انسان شده بود.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که ترکیه با پشت سر گذاشتن انتخابات تاریخی ۱۴ و ۲۸ می / اردیبهشت این بار در حال آماده شدن برای انتخابات شهرداری‌ها در ماه مارس ۲۰۲۴ است.

در شرایطی که جامعه ترکیه نگرش منفی شدید نسبت به اتباع خارجی و پناهجویان پیدا کرده است، باز هم یکی از موضوعات مهم در تبلیغات انتخاباتی بر سر برخورد با خارجی‌ها و پناهجویان خواهد بود.

منبع: تابناک

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5044
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x