یکشنبه 16 ثور 1403 برابر با Sunday, 5 May , 2024
جستجو
Close this search box.
سخنرانی نژادپرستانه ترامپ در مورد مهاجرین

دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی انتخاباتی خود بار دیگر لفاظی‌های خود را علیه مهاجران تشدید و به طور آشکار اظهارات نژادپرستانه‌ای بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از دویچه وله فارسی ، دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی آمریکا با اشاره به سیاست مهاجرپذیر جو بایدن گفت، مهاجران “انسان نیستند، بلکه حیوان‌‌هایی هستند” که از زندان‌ها و “دیوانه‌خانه‌ها” می‌آیند. او در مورد اصطلاح “حمام خون” نیز توضیحاتی داد.

ترامپ در یک سخنرانی در کارزار انتخاباتی خود در گرند راپیدز ایالت میشیگان، جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات کنونی این کشور را متهم کرد که با سیاست مرزی خود باعث به راه افتادن “حمام خون” می‌شود.

او گفت که سیاست مهاجرت بیش از حد سهل‌انگارانه به این معنی است که ایالات متحده با “تهاجم” جنایتکاران کشورهای دیگر روبرو می‌شود که از زندان‌ها و “دیوانه‌خانه‌ها” می‌آیند و به مردم بی‌گناه در ایالات متحده حمله می‌کنند و آن‌ها را می‌کشند. ترامپ گفت: «آنها انسان نیستند، بلکه حیوان‌اند.»

این رئیس‌جمهور سابق جمهوری خواه گفت که در دوران بایدن هر ایالت آمریکا یک ایالت مرزی و هر شهر آمریکا یک شهر مرزی است: «زیرا جو بایدن قتل‌عام، هرج و مرج و کشتار را از سرتاسر جهان برای ما به ارمغان آورده و آن را درست در حیاط خلوت ما انداخته است.»

ترامپ گفت، در صورتی که بار دیگر به پیروزی برسد، در اولین روز ریاست جمهوری خود مرزها را خواهد بست: «ما بزرگترین عملیات اخراج در تاریخ کشورمان را آغاز خواهیم کرد.»

او همچنین ادعای خود را تکرار کرد که در صورت عدم انتخاب مجدد در مقام رئیس‌جمهور، این کشور “دیگر موجودیت نخواهد داشت”.

ترامپ به طور مرتب از زبانی پر از نفرت و جنجال‌برانگیز استفاده می‌کند. او اخیراً در یک مراسم کارزار انتخاباتی در ایالت اوهایو از اصطلاح “حمام خون” استفاده کرد که باعث جنجال شد.

نظرسنجی‌های جدید حاکی از افزایش اندک محبوبیت بایدن است.

اما اظهارات او در آن زمان مربوط به موضوع دیگری بود. ترامپ در ابتدا درباره اینکه چگونه می‌خواهد فروش خودروهای چینی در بازار آمریکا را دشوارتر کند صحبت کرد و در پی آن افزود: «اگر من انتخاب نشوم، حمام خون به راه می‌افتد.(…) حمام خون برای کشور خواهد بود.»

این اظهارات انتقادات گسترده‌ای را برانگیخت و دموکرات‌های هوادار جو بایدن شوکه شدند. تیم تبلیغاتی ترامپ بعداً این اظهارات را تأیید و استدلال کرد که رئیس‌جمهور سابق فقط در مورد صنعت خودروسازی ایالات متحده صحبت کرده است و نقل قول “حمام خون” از بافتار موضوع خارج شده است. ترامپ در سخنرانی خود در گرند رپیدز به این جنجال پرداخت و گفت، تلاش‌هایی صورت گرفته تا اصطلاح‌های نادرست را به او نسبت دهند “اما حمام خون در واقع آن کاری است که بایدن می‌کند.”

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6884
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x