شنبه 15 ثور 1403 برابر با Saturday, 4 May , 2024
جستجو
Close this search box.
اعتراض مهاجرین در پاریس

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از بی بی سی فارسی، ویدیوهای اعتراض خشونت‌آمیز شماری افغان‌ در روز شنبه در پاریس در پی جان باختن سه مهاجر، واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

بعضی از کاربران افغانستانی و ایرانی به رفتار معترضان واکنش نشان داده‌اند و از برانگیخته شدن احساسات ضدمهاجر در فرانسه ابراز نگرانی کرده‌اند.

پلیس فرانسه اعلام کرد در تجمعی که برای ادای احترام به قربانیان آتش سوزی هفتم آوریل برگزار شده بود عده ای از مهاجرین بعد از مراسم در خیابان دوشارون باقی ماندند و دست به خشونت و تخریب زدند.

در ویدیویی یکی از بستگان این سه مهاجر کشته شده میگوید دولت فرانسه نسبت به این موضوع بی توجه بوده و بعد از گذشت دو هفته جزئیات این حادثه روشن نشده و جنازه ها تحویل آنها داده نشده است و می گوید اگر جوابی قانع کننده به آنها داده نشود به اعتراضات ادامه خواهند داد.

پلیس پاریس می گوید وقتی این اتفاق افتاد سریعا راه‌ها را بست و چهار نفر را بازداشت کرد. پلیس می‌گوید برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرده است و پس از ۲۰ دقیقه، اوضاع به حالت عادی بازگشته است.

پلیس هنوز جزئياتی در مورد حادثه مرگ آن سه نفر ارائه نکرده است. رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی احتمالات دیگری را هم مطرح کرده‌اند. معترضان تحقیقات پلیس را برای روشن شدن موضوع کافی نمی‌دانند.

ژوردان باردلا، رهبر حزب راستگرای «اجتماع ملی»،می گوید «تجمع افغان‌ها در پاریس به شورش تبدیل شد» و اعتراض کرد که انگار در فرانسه «هر کاری را می‌توان با مصونیت کامل انجام داد.» او تاکید کرد که «تعهد اولیه ما این خواهد بود که نظم را به فرانسه برگردانیم.»

ژاله اکبری، کاربر شبکه ایکس، این رفتار را «شرم‌آور» خواند و نوشت: «من در تظاهرات‌های زیادی در پاریس شرکت کرده‌ام و هرگز چنین چیزی ندیده‌ام. رسانه‌های فرانسه الان از این برای استدلال‌های ضد مهاجر استفاده می‌کنند.»

تظاهرات‌ خشونت‌بار در پاریس نادر نیست و در موارد متعدد رخ داده است.

روزنامه اف‌دی‌اس نوشته است عده‌ای از رهبران راست‌گرا برای محکومیت آنچه روز شنبه در پاریس رخ داد، تظاهرات کرده‌اند که پوشش رسانه‌ای نداشته است.

اکانت خبری «وزگراد» با نشر ویدیویی نوشته است: «مهاجران افغان دو روز متوالی پاریس را تخریب کرده و با پلیس درگیر شدند. جسد سه افغان چند روز پیش در یک قتل و ظاهرا خودکشی پیدا شد، اما به دلایلی افغان‌ها پلیس فرانسه را مقصر می‌دانند.»

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=7018
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x