یکشنبه 9 ثور 1403 برابر با Sunday, 28 April , 2024
جستجو
Close this search box.
پناهجویان در برزیل

پناهجویان افغانستانی که پس از سقوط دولت سابق، با ویزای بشردوستانه به برزیل رفته بودند پس از گذشت دو سال هنوز در وضعیت نامعلومی به سر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری مهاجر، به نقل از آژانس خبرگزاری برزیل، دست کم ۱۲۲ پناهجوی افغانستانی که پس از سقوط کابل با ویزای بشردوستانه به این کشور رفته بودند، با گذشت بیش از دو سال هنوز در فرودگاه «گوارولوی» شهر«سائوپائولو» زندگی می‌کنند.

این پناهجویان هنوز در انتظار خروج از فروگاه برزیل و دریافت سرپناه هستند اما در حال حاضر مواد غذایی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از سوی نهادهای امدادرسان برای این پناهجویان فراهم می‌شود.

مقام‌های برزیل گفته‌اند سرپناه‌های مورد نظر گنجایش جابه‌جایی پناهجویان بیشتر را ندارد.

برخی از مقامات بهداشتی و درمانی برزیل گفته‌اند تعدادی از این پناهجویان به بیماری پوستی مبتلا شده‌اند.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان در آگوست ۲۰۲۱ میلادی، شماری از افغانستانی ها با استفاده از ویزای بشردوستانه به برزیل رفتند تا وارد آمریکا شوند.

این در حالی است که در مورد آمار کلی پناهجویان افغان که در برزیل به سر می‌برند اطلاعاتی منتشر نشده است اما بهمن ماه سال گذشته خبرگزاری رویترز در گزارشی عنوان کرد که بیشتر از دو هزار مهاجر افغانستانی طی یک سال گذشته از مسیر خطرناک آمریکای لاتین به سمت ایالات متحده رفتند.

برزیل پس از آنکه در سپتامبر ۲۰۲۱ صدور شش هزار ویزای بشردوستانه برای شهروندان افغانستان را دستور کار قرار داد، به یکی از معدود مسیرهای نجات افغانستانی ها بدل شد.

گزارش وزارت خارجه ایالات متحده نشان می‎‌دهد که حدود چهار هزار پناهجوی افغانستانی به برزیل رسیده‌اند که بیشتر آن‌ها در سال ۲۰۲۲ آمده‌اند.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6635
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x