سه‌شنبه 4 ثور 1403 برابر با Tuesday, 23 April , 2024
جستجو
Close this search box.
دیپورت مهاجرین از آلمان

‍ دولت آلمان در پی طرح برنامه انتقال مهاجران به قاره آفریقا است

به گزارش خبرگزاری مهاجر به نقل از رنا ؛ مقامات ارشد دولت آلمان اظهار داشتند که در پی طرح برنامه ای برای اعمال تحولاتی در رویه پناهندگی هستند.

استامپ کمیسر ویژه مهاجرت آلمان، می گوید: دولت این کشور هم اکنون در حال بررسی روش های انتقال پناهندگان به آفریقا است.

در همین رابطه اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، از دولتش درخواست کرده تا برای اخراج کسانی که مجوز اقامت ندارند به سرعت اقدام کنند.

کمیسر ویژه استامپ گفت که افرادی که در دریای مدیترانه نجات می‌یابند می‌توانند در طول زمان رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی‌شان به شمال آفریقا فرستاده شوند. با این حال، وی با اشاره به مذاکراتی که باید قبل از اتخاذ چنین تصمیمی انجام شود، خاطرنشان کرد که این امر مستلزم «دیپلماسی زیادی» است.

البته این اولین بار نیست که مقامات آلمانی ایده انتقال روش های پناهندگی را به کشور دیگری می دهند. در سال 2016، وزیر کشور سابق، توماس د مازیر، همین ایده را مطرح کرد و گفت که افرادی که در دریای مدیترانه نجات یافته اند باید به کمپ های پذیرش در شمال آفریقا برده شوند.

جانشین او، وزیر سابق هورست زیهوفر نیز از ایده مشابهی حمایت کرد. با این وجود، این طرح ها به دلیل موانع قانونی و همچنین عدم همکاری کشورهای آفریقایی هرگز تصویب یا اجرا نشدند.

از سوی دیگر، دولت فعلی تعهد خود را برای ارزیابی مجدد این وضعیت و بررسی اینکه آیا امکان اعزام پناهجویان به کشور ثالث تا تصمیم گیری در مورد درخواست آنها وجود دارد یا خیر، تایید کرده است.

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3376
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x