پنج‌شنبه 27 ثور 1403 برابر با Thursday, 16 May , 2024
جستجو
Close this search box.
دیپورت مهاجران افغان از آلمان

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ طبق گزارشات رسیده برخی از مهاجران ایرانی در فرانسه با خطر دیپورت مواجه اند.با وجود وعده های دولت فرانسه که بر حمایت کردن از اتباع ایران حکایت دارد، سه تن از پناهندگان ایرانی در این کشور با خطر اخراج روبرو هستند. این اشخاص از جمله افرادی اند که بخاطر هراس از آزار و اذیت به فرانسه مهاجرت کرده اند.

ژرالد دارمنن وزیر داخله فرانسه در ٢٥ جنوری در مقابل سناتورها گفت: «مسئله این نیست که فرانسه اتباع ایران را بازگرداند. ما اتباع ایرانی را به این کشور نمی‌فرستیم، بر علاوه اخراج هم نخواهیم کرد.» اما اخیرا با اخراج مهاجران ایرانی این تعهد زیر سوال می‌رود.

یک زوج که از ایران فرار کرده بودند و در فرانسه درخواست پناهندگی دادند، پذیرفته نشدند. این دو فرد، دو بار توسط پلیس مرزی فرانسه بازداشت شدند. در پایان ماه مارچ، برای این زوج از سوی پرفکتور حکم ترک خاک صادر شد. سپس برای بار دوم، آنها در ١٥ اپریل، در جنوب فرانسه، زمانی که به دنبال پرواز به انگلستان بودند از سوی پلیس بازداشت شده و به یک مرکز بازداشت‌گاه در شهر تولوز به قصد اخراج به ایران فرستاده شدند.

چند روز پس از آن، در ٢٣ اپریل، سومین مهاجر ایرانی در همان بازداشت‌گاه فرستاده شد. این فرد نیز در تهدید اخراج به ایران قرار داشت. اما او روز بعد آزاد شد. پل شیرون گفت: «این فرد بر اساس تصدیق داکتر از بازداشت‌گاه رها شد.»

این زوج همچنان پس از ۴٨ ساعت در بازداشت‌گاه، پس از اولین جلسه دادگاه در برابر قاضی، آزاد شده و مرکز بازداشت را ترک کردند. اما در این جلسه، این زوج متوجه شدند که پرفکتور اوت دو پیرنه با کنسولگری ایران در فرانسه تماس گرفته است. هدف آن تلاش برای اخذ کارت کنسولی و دریافت اسناد برای اخراج بود. درخواست اسناد از کنسولگری ایران، بستگان فرد در ایران را به خطر می‌اندازد»

پل شیرون می‌گوید: «در نامه ارسالی پرفکتور به کنسولگری ایران به تاریخ ١٥ اپریل، نام، تاریخ و محل تولد این افراد ذکر شده است. علاوه بر این، در این نامه دو قطعه عکس هویت آنها نیز فرستاده شده است. آنها به وضوح قابل شناسایی هستند.»

سازمان عفو بین‌الملل، گروه عدالت ایران و سیماد در بیانیه مطبوعاتی مشترکی که به تاریخ سوم می منتشر شد، یادآوری می‌کنند: «این سه شهروند ایرانی در تمام جلسات از ترس آزار و اذیت در صورت اخراج به ایران ابراز نظر کردند.» بنابراین به نظر می‌رسد که این تماس با کنسولگری ایران از نظر سازمان های غیردولتی کاملاً غیرقابل قبول است، زیرا از این طریق دولت آگاهانه اطلاعات مربوط به افرادی را که به دنبال پناهندگی در اروپا هستند، ارائه می‌دهد.»

از سپتامبر ٢٠٢٢ قیام ها علیه نظام حاکم در ایران با خشونت سرکوب شده است. در بیانیه مطبوعاتی این سازمان ها آمده است، با توجه به این زمینه سیاسی، تبادل اطلاعات این افراد در فرانسه، آنها و همچنین خانواده‌های آنها را که در ایران مانده‌اند به خطر می‌اندازد.

١١مهاجر ایرانی از سپتامبر گذشته در معرض اخراج قرار گرفتند. بر اساس گزارش سازمان های مختلف، از سپتامبر سال گذشته، ١١ مهاجر ایرانی به بازداشت‌گاه فرستاده شدند.

پل شیرون می‌گوید: «شواهد نشان می‌دهد که این افراد اخیراً به اینجا آمده و از کشور خود به دلیل تهدید فرار کرده‌اند. این یکی از دلایلی است که آنها با هویت جعلی سفر می‌کنند. خرید پاسپورت جعلی از یک قاچاقبر برای سفر به بریتانیا نیز نیاز به فرار را نشان می‌دهد.»

وی می‌گوید که ایرانی‌ها مانند سوری‌ها یا افغان‌ها در یک شرایط هستند. اقدامات حذف آنها که اخیراً توسط انجمن‌ها و تحقیقات روزنامه‌نگاری ثبت شده برخلاف قوانین بین‌المللی انجام شده است.

پل شیرون می‌افزاید: «مسوولان دولت به ویژه پرفکتور ها برای اخراج مهاجران آماده انجام هر کاری هستند. آنها حتی مهاجران افغان را که در شرایط خاصی قرار دارند می‌خواهند اخراج کنند.»

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4402
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x