جمعه 14 ثور 1403 برابر با Friday, 3 May , 2024
جستجو
Close this search box.
مهاجرین در پاکستان

بر اساس آمار رسانه‌های دولتی پاکستان، نزدیک به پانصد هزار نفر از مهاجرین غیرقانونی افغانستانی طی دو ماه گذشته به افغانستان بازگردانده شدند.

به گزارش خبرگزاری مهاجر، رسانه‌ی دولتی رادیو پاکستان روز شنبه ۲ دی ماه، گزارش داد که روند بازگرداندن مهاجران غیرقانونی افغانستانی جریان دارد و تاکنون ۴۴۶ هزار و ۹۷ نفر به کشورشان بازگشته‌اند.

به گزارش این رسانه تنها در روز شنبه، یک هزار و ۱۵۹ نفر به افغانستان برگشته‌اند.

این رسانه نوشته است:« بازگرداندن اتباع غیرقانونی، از جمله افغانستانی ها به وطن شان به‌صورت آبرومندانه و امن ادامه دارد.»

پاکستان در ماه اکتبر برای مهاجران غیرقانونی از جمله ۱.۷ میلیون شهروند افغانستان ضرب‌الاجل تعیین کرد که آن کشور را ترک کنند و در غیر این‌صورت اخراج می‌شوند.

بازگشت و اخراج مهاجران از پاکستان به وخامت بحران بشری در افغانستان افزوده است.

پیش از این نیز عبدالسلام حنفی، رییس کمیسیون رسیدگی به مهاجرین گفته بود که از زمان آغاز روند اخراج اجباری مهاجرین از کشورهای همسایه تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار مهاجر به افغانستان عودت کرده اند.

چندی پیش مقامات امارت اسلامی در محفل تجلیل از “روز جهانی مهاجر” در مرکز رسانه‌های حکومت، گفته بودند که پاکستان برخلاف معیار‌های اسلامی، انسانی، همسایگی و بین‌المللی دست به اخراج اجباری مهاجرین افغانستانی زده و اموال مهاجرین را مصادره و غارت کرده‌اند.

آنان از جامعه جهانی خواسته بودند تا نسبت به اخراج اجباری مهاجرین بی تفاوت نباشند و نقش مسئولانه و سازنده در این زمینه ایفا کنند. به گفته این مقام ها، ۲.۸ میلیون مهاجر در طول بیش از دو سال گذشته به افغانستان برگشته اند.مهاجرین در پاکستان

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=6470
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x