جمعه 10 حمل 1403 برابر با Friday, 29 March , 2024
جستجو
Close this search box.
تسهیل برنامه به هم رساندن خانواده های افغان

تسهیل برنامه به هم رساندن خانواده های افغان در آمریکا

وزارت خارجه آمریکا روز ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) اعلام کرد که از اگوست ۲۰۲۱ تا کنون دولت، از برنامه به هم رساندن خانواده های افغان  در آمریکا و ساکن شدن آنها حمایت کرده است . ولی بر طبق این اعلامیه ، هنوز بعضی از خانواده های افغانستانی که شرایط این برنامه را دارا هستند با مشکلاتی روبرو اند.

وزارت خارجه آمریکا هدفش از راه اندازی این صفحه را کمک به خانواده‌های افغانستانی اعلام کرده که تا بحال از هم جدا بوده اند. در این صفحه به افغان‌های مقیم ایالات متحده، از شهروند امریکا گرفته تا دارندگان کارت اقامت دایمی و کسانیکه اقامت موقت بشر دوستانه دارند، توضیح داده شده است که چگونه می‌توانند با بستگان نزدیک شان یکجا شوند.

بر اساس معلومات این صفحه، اگر یک شخص شهروند ایالات متحده باشد در آغاز همسر، فرزندان و والدین این شخص واجد شرایط مهاجرت به ایالات متحده پنداشته می‌شوند. شهروندان ایالات متحده همچنان می‌توانند برای خواهران و برادران شان در خواست بدهند، اما در گذشته این پروسه زمانگیر بود و سالیان زیادی طول می‌کشید.

افرادی که کارت اقامت دایمی ایالات متحده (گرین کارت) دارند، همسر و فرزندان مجرد زیر سن ۲۱ سال شان واجد شرایط مهاجرت به ایالات متحده پنداشته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: تنش میان فرانسه و ایتالیا بر سر پذیرش پناهجویان

کسانیکه از طریق برنامۀ ویزۀ خاص مهاجرت به ایالات متحده (SIV) کارت اقامت دایمی ایالات متحده را دریافت کرده اند، همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال شان در چوکات برنامۀ ویزۀ خاص مهاجرت، مستحق مهاجرت به ایالات متحده پنداشته می‌شوند.

همچنین، افغان‌هایی که در ایالات متحده پروندۀ مهاجرتی یا پناهندگی سیاسی دارند، واجد شرایط اند تا همسر و فرزندان مجرد زیر سن ۲۱ سال شان را به ایالات متحده دعوت کنند.

آن عده افغان‌هایی که اقامت موقت بشردوستانه را در ایالات متحده دارند و تدریجاً به آنان اقامت محافظتی موقت داده می‌شود، نیز همسر و فرزندان مجرد زیر سن ۲۱ سال شان واجد شرایط مهاجرت به ایالات متحده پنداشته می‌شوند.

پس از خروج قوای نظامی ایالات متحده از افغانستان در اگوست سال گذشته، مسلط شدن طالبان بر افغانستان و مسدود شدن سفارت امریکا در کابل، شماری از افغان‌های واجد شرایط مهاجرت به ایالات متحده به دلیل نبود دفاتر کنسولی امریکا در کابل با مشکلات مواجه شده اند و وزارت خارجۀ ایالات متحده تعهد کرده است که رسیدگی به درخواست‌های این افغان‌ها را تسهیل و تسریع خواهد بخشید.

بیشتر بخوانید: حداقل انتظارات مهاجران افغانستانی از سازمان ملی مهاجرت

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=2422
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x