یکشنبه 23 ثور 1403 برابر با Sunday, 12 May , 2024
جستجو
Close this search box.
صدور پاسپورت الکترونیک در کنسولگری مشهد

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ به تازگی روند تمدید پاسپورت الکترونیکی اتباع افغانستانی در ایران از سالانه 20 دلار به سالانه 30 دلار تغییر قیمت یافته است. همچنین صدور گذرنامه 5 ساله از 20 دلار به 180 دلار رسیده است. سرکنسولگر افغانستان در مشهد می گوید: تا کنون فقط در دو بخش تعرفه صدور و تمدید پاسپورت الکترونیکی و دست نویس افزایش قیمت داشته ایم و دیگر خدمات این کنسولگری تفاوت قیمتی نداشته است.

در پی انتقاد ها از افزایش تعرفه خدمات کنسولی برای اتباع افغانستان، انصار سرکنسول افغانستان در شهر مشهد گفت: مرجع تصمیم گیرنده افزایش تعرفه خدمات وزارت خارجه افغانستان است و سفارت و کنسولگری مسئولیتی در این قبال ندارد.

جابر انصار سرکنسول افغانستان در مشهد می گوید که یکی از نگرانی ها و نارضایتی های مهاجرین نسبت به خدمات ارائه شده نمایندگی های سیاسی افغانستان در حوزه ایران، قیمت بالای تعرفه خدمات است.

به گفته آقای انصار، از سالیان قبل مهاجرین بارها با مراجعه یا دیدار با هیئت هایی که از مرکز اعزام میشدند، چه مقامات ذیصلاح جمهوری اسلامی افغانستان و همچنین بعضی از چهره ها و هیئت های حکومت کنونی در کابل، بارها این بحث را مطرح کرده اند که تعرفه خدمات بسیار بلند است و توان پرداخت آن را مهاجرین ندارند و می بایست که در حوزه ایران و پاکستان بر مهاجرین نرخ و بهای خدمات کاهش پیدا بکند.

وی تصریح کرد: “ما این مراتب نگرانی مهاجرین عزیز را هم در دوره جمهوریت انعکاس دادیم و هم در این دوره، با هیئت رهبری سفارت افغانستان در تهران ملاقات داشتیم و با حفظ امانتداری انعکاس دادیم تا مراتب به گوش مقامات مسئول برسد که در قیمت تعرفه ها تجدید نظر کنند، ولی علی‌رغم تلاش ما، متاسفانه در این اواخر پروسه تمدید پاسپورت الکترونیکی از سالی ۲۰ دالر به سالی ۳۰ دالر افزایش پیدا کرد و از ۱۰۰ دالر پنجساله به ۱۵۰ دالر و قیمت صدور یک جلد پاسپورت از ۲۰ دالر به ۱۸۰ دالر فزونی یافته است‌.

منبع: رنا

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4239
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x