دوشنبه 10 ثور 1403 برابر با Sunday, 28 April , 2024
جستجو
Close this search box.
دو جوان افغان برنده جایزه شاه دخت دایانا شدند

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ دو جوان افغانستانی فعال در زمینه های حقوق بشری و آموزشی، موفق شدند جایزه بنیاد شاه دخت دایانا برای سال 2023 را از آن خود کنند.

لیست برندگان جایزه شاه دخت دایانا دیروز 11سرطان/تیر در سایت این نهاد اعلام شد که در آن نام صابره سید و محمد جاوید امانی دو جوان افغان فعال نیز دیده می شود.

بنیاد شاه‌دخت دایانا که همه‌ساله جوایزی را به جوانان تاثیرگذار در جهان اهدا می‌کند گفته است که صابره سید، دختر افغان، به‌رغم شرایط دشوار در افغانستان، توانسته که با ایجاد یک مرکز آموزشی، برای بیش از ۱۰ هزار دختر زمینه آموزش را فراهم کند.

به گفته این نهاد، صابره همچنان در زمینه کاهش ازدواج‌های اجباری و زیرسن و موانع فرهنگی فرا راه تحصیل دختران به آنان کمک می‌کند.

یکی دیگری از برنده‌گان جوایز بنیاد شاه‌دخت دایانا هم محمد جاوید امانی است. وی به‌دلیل ایجاد نهادی زیر نام «CHANGE MAKERS OF THE WORLD» در بخش‌های مختلف از جمله رشد جامعه، مسایل حقوق‌ بشری و آموزش به این جایزه دست یافته است.

این جوان افغان در سال ۲۰۲۱، برای مشارکت جوانان در روند صلح بین‌الافغانی نیز نقش مهمی را ایفا کرده است.

گفتنی است که جوایز سالانه بنیاد شاه‌دخت دایانا، همه‌ساله پس از یک پروسه طولانی به جوانانی در سطح جهان تعلق می‌گیرد که در مسایل حقوق‌ بشری، آموزش و ایجاد رفاه در جوامع کار کرده باشند.

در کنار این دو جوان، ده‌ها تن دیگر از کشورهای مختلف، از جمله پاکستان، هند و امارات متحده عربی برنده این جایزه شده‌اند.

شاه‌دخت دایانا فرانسس اسپنسر عضوی از خانواده سلطنتی بریتانیا، همسر نخست چارلز سوم و مادر ویلیام و هری بود. او برای فعالیت‌هایش در زمینه کمک به بنیادهای خیریه‌ بین‌المللی شناخته شده است.

منبع: 8 صبح

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4949
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x