جمعه 7 ثور 1403 برابر با Friday, 26 April , 2024
جستجو
Close this search box.
جایزه صلح یونسکو به آنجلا مرکل اهدا شد

جایزه صلح یونسکو به آنجلا مرکل اهدا شد

به گزارش خبرگزاری مهاجر ؛ آنجلا مرکل صدر اعظم پیشین کشور آلمان برنده جایزه صلح یونسکو در ساحل عاج شد. سازمان ملل با این اقدام قصد دارد از سیاست آنجلا مرکل در قبال پناهجویان در سال 2015 میلادی ، تجلیل نماید.

سازمان یونسکو روز چهارشنبه (19بهمن/دلو) با اعطای جایزه صلح به آنجلا مرکل صداعظم سابق آلمان قدردانی به عمل آورد. در زمان صدارت مرکل در سال 2015 ، کشور آلمان به رقمی بالغ بر 1/2 میلیون تن مهاجر از کشورهایی نظیر عراق و سوریه و افغانستان پناهندگی داد.

آدری آزولای مدیر کل سازمان یونسکو و آلسان اوتارا رئیس جمهور ساحل عاج طی مراسمی این جایزه را در شهر یاماسوکرو به صدراعظم سابق آلمان اعطا کردند. یونسکو پیش از این در ماه آگوست سال گذشته، مرکل را به عنوان برنده این جایزه معرفی کرده بود.

علاوه بر صدراعظم سابق آلمان، کار جولین لوزنژ از کانگو برای فعالیت هایش در قبال قربانیان خشونت جنسی در شرق کانگو قدردانی صورت گرفت.

در مراسم اهدای جوایز، چند تن از سران کشورهای افریقای غربی و نمایندگان اتحادیه افریقا حضور داشتند. علاوه بر این، دنیس موکوگی برنده جایزه صلح نوبل از کانگو هم در این مراسم اشتراک کرده بود.

این جایزه که به افتخار نام فلیکس هوفویت-بوینی، رئیس جمهور پیشین ساحل عاج نامگذاری شده است، اولین بار در سال ۱۹۸۹ اهدا شد و از سال ۱۹۹۱ به این طرف هر ساله به افراد یا سازمان هایی که به طور خاص به ترویج تحقیقات یا تلاش ها برای حفظ صلح فعالیت دارند، داده می‌شود.

از اولین برندگان این جایزه، نلسون ماندلا و فردریک ویلم دی کلرک بودند که به پاس فعالیت ها و تلاش های شان در قبال لغو آپارتاید در افریقای جنوبی اهدا شده بود.

ابی احمد نخست وزیر اتیوپیا برای توافق صلح با کشور همسایه اریتریا در سال ۲۰۱۹ برنده این جایزه بود. این جایزه در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ اهدا نشد.

منبع: مهاجر نیوز

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=3350
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x