جمعه 28 ثور 1403 برابر با Thursday, 16 May , 2024
جستجو
Close this search box.
فنلاند برای جلوگیری از هجوم مهاجران حصار کشی می کند

به گزارش خبرگزاری مهاجر؛ دولت فنلاند اندکی بعد از ملحق شدن به ناتو، دست به ساخت حصاری در مرز خود با روسیه زد. دولت این کشور دلیل این کار را جلوگیری از هجوم مهاجران از روسیه اعلام کرد. بسیاری معتقدند که این حصار کشی فنلاند به دلیل ترس هجوم احتمالی ارتش روسیه در آینده است. ایسمو کورکی، مسئول ساخت حصار می گوید: هدف از این طرح جلوگیری از تهاجم نیست بلکه باید 200 کیلومتر از مرز را که دور از انتظار نیست از آنجا مهاجران به داخل نفوذ کنند، باید حصار کشی شود.

دولت فنلاند نگران است که دولت روسیه تعداد زیادی از مهاجران را به این کشور بفرستد. هزینه‌ها برای این پروژه ۳۸۰ میلیون یورو برآورد شده است. پیش از فنلاند، لهستان نیز ایجاد حصار در مرز‌های خود با روسیه را آغاز کرده بود. فنلاند قصد دارد با این کار از تکرار وقایعی که در زمستان ۲۰۲۱ در مرز‌های شرقی اتحادیه اروپا با بلاروس روی داد جلوگیری کند. یعنی زمانی که گفته می‌شود بلاروس متحد سرسخت روسیه، با دادن ویزا به مهاجران از خاورمیانه، آن‌ها را به درون خاک اتحادیه اروپا هدایت می‌کرد.

کنترل مرزها در دهه‌های اخیر به یکی از دغدغه‌­­های اصلی بسیاری از کشورهای دنیا تبدیل شده است. یکی از اقداماتی مهم دولت‌ها برای نظارت بیشتر بر مرزهای خود، دیوارکشی در مرزها بوده است. هر ساله تعداد کشورهایی که اقدام به دیوارکشی می‌کنند، در حال افزایش است.

فنلاند نمونه جدید این دست کشور است. دیوارهای مرزی با انگیزه‌های مختلفی ساخته می‌شوند اما یکی از مهم‌ترین اهداف آن، مقابله با ورود پناه‌جویان و مهاجران است. البته با وجود افزایش تمایل دولت‌های جهان به دیوارکشی در برابر مهاجران، در مورد کارآمدی این اقدام تردیدهایی جدی وجود دارد.

منبع: دیاران

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=4208
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x