شنبه 22 ثور 1403 برابر با Saturday, 11 May , 2024
جستجو
Close this search box.
تورخم

طالبان اعلام کرد که به دنبال اتخاذ سیاست جدید پاکستان علیه مهاجران افغانستان تنها در روز گذشته 4 هزار مهاجر وارد کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری مهاجر، کمیته ثبت، تثبیت و استقبال از پناهجویان اخراج شده از پاکستان اعلام کرد که روز جمعه در مرز تورخم ۳۵۵۰ خانواده ثبت و بیومتریک کرده است و این روند ادامه دارد.

کمیسیون ویژه رسیدگی به مشکلات مهاجران گفته است، که کمیته متذکره در اسپین بولدک نیز ۱۱۲۲ خانواده ثبت و بیومتریک شده است.

پیش از این نیز خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام طالبان اعلام کرده بود که 165 هزار مهاجر افغانستانی پس از سیاست خصمانه اسلام آباد از پاکستان خارج و به کشور خود بازگشته‌اند.

براساس گزارش این رسانه تاکنون و بعد از اتخاذ سیاست جدید پاکستان علیه مهاجران افغانستانی 165 هزار نفر مجبور به فرار از این کشور شدند.

این در حالی است که سرفراز بوگتی، وزیر کشور دولت موقت پاکستان روز سه شنبه هفته گذشته گفته بود که حکومت عملیات علیه مهاجرین فاقد مدرک را روز پنجشنبه راه اندازی خواهد کرد.

بوگتی گفته بود که در مرحله اول پناه‌جویانی که فاقد مدرک اقامت و سفر هستند، اخراج می‌شوند.

بوگتی ادامه داد: با مهاجران برخورد مناسب صورت خواهد گرفت و «از سوی مقام‌ها به مسوولان دستور داده شده تا با نهایت احترام با زنان، کودکان و بزرگ‌سالان برخورد کنند.»

بوگتی تصریح کرد: در مرحله دوم پناه‌جویانی که دارای کارت هویت دولت پاکستان (POR)، و ثبت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان هستند، اخراج خواهند شد

لینک کوتاه: https://mohajer.news/?p=5767
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین مطالب
آخرین دیدگاه ها
پر بازدیدترین ها
0
دیدگاه شما ارزشمند است، لطفا نظر دهید.x